گیج شدن علینژاد و مجری منوتو با «سلام فرمانده»؛ فرمانده کیست؟!


گیج شدن علینژاد و مجری منوتو با «سلام فرمانده»؛ فرمانده کیست؟!

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: رسانه‌های ضدانقلاب و عواملشان همواره از یک شکاف بین نسلی در انقلاب اسلامی حرف می‌زدند و می‌گفتند انقلاب اسلامی در میان مسن‌ترها مقبولیت دارد و در میان نسل‌های جدید جایگاه خود را از دست داده، اما سرود «سلام فرمانده» توانست فاصله‌‌ها را به حداقل برساند و بسیاری از بچه‌ها و نسل‌های مختلف را با انقلاب و نظام آشناتر کند.

ابوذر روحی مداح اهل بیت(ع) در خصوص علت این ماجرا می‌گوید: «سلام فرمانده» یک کار دلی و معجزه‌ای از طرف آقا امام زمان (عج) بوده است. لطف امام حاضر، چنان اثری بر کارمان گذاشته که امروز همه ایران سلام‌های بزرگمردان کوچک را واگویه می‌کنند. این سرود دارای ابیاتی در خور نیازهای روز نوجوانان در عصر جهاد تبیین است. در خصوص امام زمان (عج) همیشه از انتظار، دلتنگی و منتظر صحبت شده ، ولی در «سلام فرمانده» به مسأله بخشش و آمادگی قرار گرفتن در صف یاران امام و سربازی آقا صحبت شده است».

مدت‌ها بود که در جریان فرهنگی کشور زمانی که نوجوانان و کودکان ما آهنگ‌های مبتذل خوانندگان غربی را زمزمه و همخوانی می‌کردند، همه تأسف می‌خوردند و انگار راه مقابله با آن را بلد نبودند؛ چون مابه‌ازایی تولید نشده بود تا بتواند بر زبان این نسل بیفتد و مفاهیم و معارف انقلابی و دینی داشته باشد. «سلام فرمانده» باعث شد تا برنامه‌ریزی‌هایی را که برای نسل دهه‌ هشتادی و دهه‌ نودی توسط غرب صورت گرفته بود، به انزوا ببرد. واکنش‌ها و استقبال از «سلام فرمانده» به حدی بود که رسانه‌های ضدانقلاب را گیج کرد. «علینژاد» و «یکی از مجریان زن منوتو» در واکنش به سرود «سلام فرمانده» سعی کردند عصبیت خود را پشت تمسخر پنهان کنند. مجری منوتو برای تمسخر این نماهنگ مدعی شد که رهبر انقلاب اسلامی برای آنکه کودکان به او فرمانده بگویند، دستور داده است تا این نماهنگ را بسازند! علینژاد هم خط او را ادامه داد. با این حال سازندگان این نماهنگ در واکنش به این جوسازی‌ها کلیپی تولید کردند و گفتند: فرمانده خطاب شده در این نماهنگ امام زمان(عج) است. ببینیم.

استقبال کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف، رسانه‌های ضدانقلاب و برخی از رسانه‌ها و جریانات داخلی را به واکنش واداشت تا با دستاویز قرار دادن شایعاتی، روند موفقیت آن را کُند کنند. یک مرتبه با اکانتی با هویت نامعلوم در توئیتر،به قصد تخریب شخصیت ، اتهامی شنیع به «ابوذر روحی» خواننده این اثر وارد کردند که بلافاصله «میرحسینی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود، آن را از اساس تکذیب و اعلام کرد که اصلاً چنین پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود تشکیل نشده است. در گام بعدی سراغ مضامین شعر این اثر رفتند و گفتند مضامین ایرانی ندارد و یا مناسب سن کودکان نیست.

ش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه