صدای بلند صرفه‌جویی آب در خطبه‌های نماز جمعه جنوب تهران


صدای بلند صرفه‌جویی آب در خطبه‌های نماز جمعه جنوب تهران

شهرری - ایرنا - ائمه جمعه جنوب تهران با انعکاس صدای بلند آب در خطبه های نماز جمعه، آبفا را در گذر از شرایط سخت روزهای آینده یاری می‌کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، براساس آخرین اعلام شرکت آب منطقه استان تهران، ذخیره سدهای تامین‌کننده آب آشامیدنی استان تهران ۵۸۰ میلیون متر مکعب است در حالی که این رقم در روز های مشابه سال گذشته ۸۰۷ میلیون مترمکعب بوده است که بر همین اساس ذخیره آب در مخازن سدهای استان نسبت به سال گذشته ۲۸ درصدکاهش را نشان می دهد.

از این رو با توجه به محدودیت شدید منابع آبی و لزوم مشارکت و همراهی مردم در جهت مدیریت تقاضا و کاهش مصارف، روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای منطقه ۶ - شهرری در دیدارهایی که به منظور جلب کمک و همراهی ائمه جمعه در جهت پرداختن به موضوع آب در خطبه های نماز جمعه و بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند مراسم نماز جمعه در ترویج و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب ترتیب داد، شرایط روزهای اخیر با توجه خشکسالی و کاهش میزان بارش ها و نزولات آسمانی و کاهش شدید حجم منابع آبی استان تهران برای امامان جمعه جنوب تهران تشریح شد.

بر این اساس، ائمه جمعه شهرهای قیام دشت و خاورشهر پس از آگاهی از آخرین اطلاعات و اخبار شرایط منابع آبی منطقه و لزوم جلب مشارکت همگانی به امر صرفه جویی، با اشاره به همکاری و همراهی های گذشته با شرکت آب و فاضلاب در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، برعزم جدی خود و ستادهای برگزاری نماز جمعه در این شهرها در زمینه ادامه همراهی و همکاری با آبفا و پرداختن به موضوع آب در مراسم و خطبه های نماز جمعه هفته های پیش رو، به ویژه در فصل تابستان تاکید کردند.

پیش از این نیز به منظور فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت همگانی جهت گذر بی تنش از شرایط سخت روزها و ماه های آینده، به ویژه فصل گرم تابستان، طراحی، چاپ و تهیه گسترده بیلبورد، بنر و پلاکاردهای هشدار کم آبی و صرفه جویی در مصرف آب در دستور کارآبفای منطقه ۶ تهران قرار گرفت.

این تبلیغات در راستای صرفه جویی در مصرف آب در سطح ادارات، سازمانها، مراکز فرهنگی و مذهبی و مناطق مختلف شهری و روستایی جنوب شهر تهران، شهرستان ری و شهرهای باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، قیام دشت و خاورشهر نصب شد.

صدای بلند صرفه‌جویی آب در خطبه‌های نماز جمعه جنوب تهران

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران - شهرری، بیش از ۲۷۶ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۱۸۴ هزار مشترک فاضلاب دارد و به آحاد جمعیتی بالغ بر ۲میلیون نفر در مناطق (۱۵-۱۶-۱۷-۱۹-۲۰) شهرداری تهران و پنج شهر جنوب تهران شامل شهرهای باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، قیام دشت، خاورشهر و ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری خدمات رسانی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...