مجموعه‌های بومگردی استان سمنان امسال به 120 واحد افزایش می‌یابد


مجموعه‌های بومگردی استان سمنان امسال به 120 واحد افزایش می‌یابد

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به فعالیت بیش از 100 واحد بوم‌گردی در استان، گفت: 20 واحد بوم‌گردی تا پایان امسال در استان راه‌اندازی می‌شود.

به‌گزارش ایرنا، امیر کرم‌زاده روز یکشنبه به رسانه ها بیان کرد: افزایش تعداد واحدهای بوم‌گردی، نقش مؤثری در رشد و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان میزان سهم بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رشد اقتصادی استان را ۶.۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: سر جمع رشد اقتصادی در حوزه میراث‌فرهنگی ۱.۵۴ درصد، در بخش صنایع‌دستی ۳۴ صدم درصد و در بخش گردشگری ۴.۸۷ درصد پیش بینی شده است.

کرم‌زاده اعتبارات مورد انتظار برای تحقق رشد اقتصادی پیش بینی شده را ۲ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به اعتبار سفر رئیس جمهور، مبلغ مورد نیاز یکهزار و ۲۳۵ میلیارد ریال است

وی توجه به بازاریابی گردشگری، ترویج آموزش به ویژه در جوامع روستایی، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، مرمت و سامان‌دهی آثار تاریخی، ترویج صنایع‌دستی و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی را از برنامه‌های این اداره‌کل اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه ضریب اشغال هتل‌ها در نقاط مختلف استان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد است، گفت: این امر نشان دهنده، وجود ظرفیت ایجاد تأسیسات جدید گردشگری در استان است.

کرم‌زاده بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: درصدد واگذاری پروژه مجتمع سرخه به بخش خصوصی هستیم و باید از قابلیت بخش خصوصی برای بازگرداندن کاروانسرای شاه‌عباسی مرکز شهر سمنان به مردم استفاده شود.

ایجاد شورای میراث‌فرهنگی و گردشگری استان برای معرفی و بهره‌گیری هرچه بهتر از استعدادها و ظرفیت‌های حوزه گردشگری بر اساس ابلاغ وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تاثیر اقدامات نوروزی در کاهش تصادفات و افزیش ماندگاری مسافران، کمک به راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان استعداد استان برای توسعه گردشگری، دیگر موارد مورد اشاره کرم زاده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟