بیش‌از 110 هزار مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره‌مند شدند


بیش‌از 110 هزار مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره‌مند شدند

زاهدان- ایرنا- سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: 110 هزار و 790 مشترک شهری و روستایی این استان تاکنون از گاز شهری بهره‌مند شده‌اند.

محمدرضا میرشکاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۹۱ هزار و ۴۵۷ مشترک در زاهدان، ۵۴۷ مشترک در زابل، ۱۵ هزار و ۳۷۷ مشترک در ایرانشهر، ۷۱۷ مشترک در بمپور، ۶۱۳ مشترک در محمدان و هزار و ۶۳۷ مشترک روستایی تاکنون از گاز شهری سیستان و بلوچستان بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: متراژ لوله‌گذاری گاز تاکنون در زاهدان هزارو ۴۰۳کیلومتر، زابل ۴۱۰ کیلومتر، ادیمی و دوست محمد ۱۳۳ کیلومتر، محمدآباد و زهک ۱۱۶ کیلومتر، ایرانشهر ۴۳۶ کیلومتر، خاش ۳۹۱ کیلومتر، بمپور ۷۰ کیلومتر، محمدان ۵۵ کیلومتر، بزمان ۶۳ کیلومتر، دلگان ۱۰۳ کیلومتر و روستایی ۳۵۶ کیلومتر انجام شده است.

سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: کل متراژ مورد نیاز در زاهدان هزارو ۴۰۰ کیلومتر، زابل ۴۹۸ کیلومتر، ادیمی و دوست محمد ۱۴۳ کیلومتر، محمدآباد و زهک ۱۳۵ کیلومتر، ایرانشهر ۴۴۰ کیلومتر، خاش ۳۹۱ کیلومتر، بمپور ۱۰۰ کیلومتر، محمدان ۶۰ کیلومتر، بزمان ۶۵ کیلومتر، دلگان ۱۰۶ کیلومتر و روستایی ۳۷۳ کیلومتر مورد نیاز است.

وی بیان کرد: همچنین ۶۱ هزار و ۴۳۳ علمک گاز در زاهدان، ۶۰۸ علمک زابل، ۱۳ هزار و ۵۵۰ علمک ایرانشهر، هزار و ۳۰۲ علمک بمپور، هزار و ۵۲ علمک محمدان و ۲ هزارو ۸۱۱ علمک گاز روستایی در مقابل منازل مردم نصب شده است.

میرشکار گفت: وام ۱۰ میلیون تومانی به متقاضیان برای کمک هزینه لوله کشی و خرید اشتراک گاز اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می‌رود که دولت عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از گاز شهری برخوردار کند و رنج سال‌ها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.

این طرح، اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به گازرسانی به نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه‌های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری