یک تن موادمخدر در بهشهر به آتش کشیده شد


یک تن موادمخدر در بهشهر به آتش کشیده شد

ساری - ایرنا - یک تن موادمخدر غیردارویی و روان‌گردان‌های کشف شده در مازندران امروز یکشنبه طی مراسمی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در بهشهر به آتش کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،جانشین فرمانده انتظامی مازندران در مراسم امحای این مقدار مواد مخدر گفت : اولویت مهم نیروی انتظامی در سال جاری برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر است و همان گونه که سال گذشته در این زمینه اقدامات خوب و موفقی انجام شد امسال هم امیدواریم که دستاورده ای خوبی داشته باشیم.

سرهنگ سیدموسی حسینی با اعلام این که در دو مهه سال جاری ۵۵۰ کیلوگرم موادمخدر در استان کشف شد ، افزود : در این مدت ۲ هزار ۵۰۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

وی گفت که معتادان متجاهر پس از دستگیری توسط ماموران انتظامی به کمپ های ترک اعتیاد معرفی می شوند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران همچنین از متلاشی شد ۲۵ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان طی سال جاری خبر داد و گفت که این موفقیت با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط به دست آمده است.

وی از افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی در مازندران خبر داد و افزود : با توجه به افزایش قیمت مواد مخدر ، اکنون تولید و مصرف مواد مخدر صنعتی در بین مصرف کنندگان رو به افزایش است و در همین راستا کشفیات مختلف شیشه و مشتقات در سراسر کشور و استان مازندران افزایش یافت است و برخورد قاطع در این بخش انجام می شود.

فرماندار بهشهر که پیش از این دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر مازندران بود در این مراسم گفت : در حالی که سال گذشته در مجموع ۱۸۰ کیلوگرم مواد مخدر در بهشهر کشف و ضبط شده بود در دو ماهه امسال میزان کشفیات به ۳۰ کیلوگرم رسیده است.

علی اصغر میرزایی افزود : تلاش برای افزایش سطح آگاهی مردم با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در خصوص مضرت مواد مخدر از برنامه های جدی شهرستان است که در این بخش با اجرای طرح « یاری گران زندگی » تلاش داریم تا ۱۸ هزار دانش آموز بهشهری آموزش در این بخش را فرا گیرند.

وی گفت : شهرستان بهشهر دارای ۲۴ مرکز سرپایی متادون درمانی و ۲ مرکز کمپ غیر دارویی است که تاکنون ۵۸۰ نفر پس از بهبود در این کمپ ها ترخیص شدند.

میرزایی افزود که سه میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی هم در شهرستان بهشهر به افراد بهبودیافته و کمپ ها اختصاص یافته است.

در این مراسم از خانواده شهید « رضا حسنی» شهید مبارزه با مواد مخدر بهشهر تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت