ارتقای همکاری شیلات هرمزگان با پارک علم و فن آوری راهگشاست


ارتقای همکاری شیلات هرمزگان با پارک علم و فن آوری راهگشاست

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل شیلات هرمزگان در راستای زمینه سازی تحقق شعار سال «تولید، دانش‌ بنیان و اشتغال‌آفرینی» بر ارتقای تعامل و همکاری شیلات و پارک علم و فن آوری استان به عنوان یکی از محور های راهگشا برای چالش های شیلاتی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ،عبدالرسول دریایی روز یک‌شنبه در دیدار با رییس پارک علم و فناوری هرمزگان و بازدید از برج فن آوری هرمز، با اشاره به اهمیت لزوم تعامل بیشتر و ورود پارک علم و فن آوری به حوزه های مختلف شیلات تامین انرژی ارزان برای مزرعه های پرورش میگو برای مکانیزسیون و استفاده از تجهیزات هوادهی، غذا دهی و غیره را از چالش پیش روی بهره برداران شیلاتی دانست و افزود: از پارک علم و فن آوری هرمزگان و همچنین همه علاقه مندان جهت ارائه راهکار مناسب و دانش بنیان استقبال می کنیم‌.

وی همچنین با اشاره به گستردگی فعالیت های حوزه شیلات و چالش های پیش روی فعالیت های شیلاتی، نقش پارک علم و فن آوری و دیگر مراکز علمی را در حل این چالش ها بسیار پر اهمیت و کاربردی عنوان کرد.

دریایی، ایده های نوین و خلاقانه با پشتوانه فنی و علمی را لازمه توسعه شیلات دانست و تصریح کرد: در جهت دهی به این مهم و کاربردی کردن آن بی شک پارک علم و فن آوری و مراکز این چنینی نقش کلیدی دارند که شیلات هرمزگان همکاری کامل با این مراکز را در دستورکار خود قرار داده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان، تولید غذای آبزیان در تمامی سطوح(لاروی، پست لاروی و غیره)، دستگاه های هوادهی و غذا دهی، سنجش معیارهای سلامت آب مزرعه های پرورشی، تولید و پرورش آبزیان به صورت متراکم و فوق متراکم، تامین انرژی، ورود به سیستم های مداربسته پرورش آبزیان، بهینه سازی سخت افزار و تجهیزات پرورش آبزیان را از دیگر چالش های پیش روی شیلات ذکر کرد.

رییس پارک علم و فن آوری هرمزگان نیز با اشاره به اقدام های خوب شیلات استان در حوزه های شیلاتی از مجموعه شیلات هرمزگان به عنوان یکی از مجموعه های پای کار و مورد استقبال فعالیت های علمی و نوآورانه یاد کرد.

علی فتی با بیان اینکه اولویت قرار دادن فعالیت های شیلاتی در دستورکار پارک علم و فن آوری استان هرمزگان قرار دارد، تصریح کرد: امید است با تعامل ها و همکاری های به وجود آمده، شاهد اتفاق های خوبی در حوزه شیلات در حوزه های علمی، فن آوری و کاربردی باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟