مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را مجازی ببینید


مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را مجازی ببینید

تهران- ایرنا- مرحله نخست طرح معرفی مجموعه فرهنگی‌-تاریخی نیاوران با فناوری‌های نوین واقعیت افزوده (AR) و واقیت مجازی (VR) آغاز شد.

به‌گزارش ایرنا از اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مرحله نخست طرح معرفی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به گردشگران و مخاطبان از روز شنبه هفتم خرداد و همرمان با آغاز بیست‌وپنجمین سال ثبت این مجموعه در فهرست آثار ملی آغاز شد.

مجموعه فرهنگی‌تاریخی ششم خرداد ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد تا همسو با دیگر بناهای ثبت ملی شده کشورمان، صیانت و حفاظت از داشته‌های تاریخی و فرهنگی موجود در آن به نحو مطلوب انجام شود. به همین منظور ویژه برنامه‌هایی مانند رونمایی مجازی از سند ثبتی این مجموعه، تور مجازی و پخش نماهنگ با عنوان سرزمین مادران که شعار امسال کاخ نیاوران نام‌گذاری شده است، اجرا شد.

مریم جلالی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در مراسم گرامیداشت روز نیاوران، با حضور در کاخ موزه‌ها به موزه‌داران، راهنمایان و مراقبان آثار تاریخی از زحمات آنها برای معرفی، حفاظت و حراست از میراث‌فرهنگی کشورمان و خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران تشکر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان