ماجرای زنده به گور کردن جوجه های یک روزه چیست ؟ / قیمت تخم مرغ هفتگی اعلام می شود


ماجرای زنده به گور کردن جوجه های یک روزه چیست ؟ / قیمت تخم مرغ هفتگی اعلام می شود

رکنا اقتصادی: حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران، درخصوص موضوع معدوم کردن جوجه یک روزه، گفت: معدوم سازی جوجه یک روزه در طول سال انجام می شود و از روش های جاری همه دنیا است. وقتی جوجه تولید می شود جوجه مرغ از جوجه خروس ها برای تخم گذاری باید جدا شود.

به گزارش رکنا، انتشار فیلمی از زنده به گور کردن جوجه های یک روزه که به گفته مسئولین به دلیل شوک های عرضه و از روش های مرسوم دنیا است، بار دیگر مساله غیراخلاقی بودن آن را مطرح کرد. اقدامی که به گفته رئیس‌جمهور هم از جهت شرعی و هم از جهت وجدانی امری غیرقابل قبول است.

وزیر جهاد کشاورزی پس از انتشار این فیلم اعلام کرد یک تیم بازرسی به اردبیل اعزام شد تا موضوع را رسیدگی کند و برخورد لازم با خاطی یا خاطیان صورت پذیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل معدوم سازی جوجه یک روزه توسط یکی از تولیدکنندگان گفت: معدوم سازی یک جوجه هم قابل قبول نیست‌‌ و باید اذعان داشت که این کار غیر حرفه ای است.

در این خصوص گفتگوی رکنا با حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران را بخوانید:

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران، درخصوص موضوع معدوم کردن جوجه یک روزه، گفت: معدوم سازی جوجه یک روزه در طول سال انجام می شود و از روش های جاری همه دنیا است. وقتی جوجه تولید می شود جوجه مرغ از جوجه خروس ها برای تخم گذاری باید جدا شود.

متاسفانه برخی رسانه ها در کشور به این موضوع با غرض ورزی می پردازند. البته کمبود نهاده ها و مشکلات از این دست هم بی تاثیر نیست. نهاده های دامی در حال حاضر با قیمت آزاد خریداری می شود.

کاهش تقاضا و مصرف تخم مرغ

کاشانی درخصوص کاهش مصرف تخم مرغ گفت: با آزادسازی قیمت ها و افزایش قیمتی که بر تخم مرغ اعمال شد، تخم مرغ با کاهش تقاضا و افت مصرف مواجه شد. لذا تخم مرغ را درب مرغداری با نصف قیمت مصوب 20 روز گذشته به فروش رساندیم و زیان بسیار سنگینی را متحمل شدیم.

روز گذشته به دستور وزارت جهاد و کشاورزی کمیته ای برای خرید تخم مرغ تضمینی از مرغداران تشکیل شد. براین اساس هفته ای یک بار جلسه تشکیل می شود و قیمت تخم مرغ در این کمیته مصوب خواهد شد. روز گذشته قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 31 هزار تومان مصوب شد. از امروز خرید آغاز شده است و با این قیمت مرغداران می توانند تا حدی از زیان خارج شوند.

چرا قیمت تخم مرغ چند نرخی است؟

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران درخصوص چند نرخی بودن قیمت تخم مرغ در بازار گفت: متاسفانه سیستم توزیع تخم مرغ در کشور سیستم مطلوبی نیست. قیمت تخم مرغ درب مرغداری تا دیروز شانه ای 43 تا 44 هزار تومان بوده است که حدود 30 هزار تومان زیر قیمت مصرف کننده است.

قیمت مصوب تخم مرغ برای مصرف کننده هر شانه یک کیلو و 900 گرمی در حال حاضر شانه ای 76 هزار تومان است اما باتوجه به قیمت مصوب روز گذشته باید هر شانه تخم مرغ 55 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ یک کیلو و 900 گرمی، 76 هزار تومان ، هر شانه 2 کیلوگرمی 80 هزار تومان و هر شانه 2 کیلو و 100 گرمی 84 هزار تومان است. تخم مرغ در فروشگاه ها وزن می شود.

وی همچنین درخصوص فروش تخم مرغ فله ای گفت: فروش تخم مرغ بسته بندی خوب است، اما فروش تخم مرغ فله ای و غیربسته بندی نیز غیرقانونی نیست.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 4.88M | مدت زمان ویدیو: 00:00:39

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران