نمایندگان نباید گزینه‌های خود را برای انتصابات به دولت تحمیل کنند


نمایندگان نباید گزینه‌های خود را برای انتصابات به دولت تحمیل کنند

تهران-ایرنا-عضو هییت رییسه مجلس گفت: اینکه یک نماینده بگوید باید گزینه مورد نظر من، مدیر کل و یا استاندار باشد، غلط است، اما اگر هشدار دهند که فلان مسئول ضعیف و فاسد است، دخالت در انتصابات نیست.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات گفت: رهبر انقلاب در بخش اول فرمایشات شان به نمایندگان توصیه کردند که در انتصابات دخالت نکنند و در بخش دوم تاکید کردند که نمایندگان در انتصابات طرف مشورت دولت قرار بگیرند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه نمایندگان نظارت است و بخشی از نظارت حالت پیشینی دارد و نمایندگان باید نسبت به روی کار امدن مسئول ضعیف و متخلف تذکر دهند.

وی تاکید کرد: اینکه یک نماینده بگوید باید گزینه مورد نظر من، مدیر کل و یا استاندار باشد، غلط است، اما اگر هشدار دهند که فلان مسئول ضعیف و فاسد است، دخالت در انتصابات نیست.

سلیمی گفت: نمایندگان نباید برای انتصابات مهره معرفی کنند اما مشورت دادن به مسئولان اجرایی که فلان مهر ه ضعیف یا فاسد است، مغایرتی با وظایف نمایندگی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا