انتقاد حاج‌علی‌اکبری از ائمه جمعه/ حق نماز جمعه را به درستی اَدا نکردید


انتقاد حاج‌علی‌اکبری از ائمه جمعه/ حق نماز جمعه را به درستی اَدا نکردید

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: حقِ نماز جمعه به درستی ادا نشده است. ما ائمه جمعه هنوز فاصله زیادی داریم تا حق نماز جمعه را ادا کنیم و شکر آن را به جای بیاوریم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌ محمدجواد حاج علی اکبری در مراسم اختتامیه اولین جشنواره شعر نماز جمعه و دومین جشنواره عکس نمازجمعه، جانباختن قربانیان متروپل آبادان را تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه نماز جمعه عنایت بسیار بزرگ ‌خداوند متعال به جامعه اسلامی و مومنان است، گفت: نماز جمعه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک واجب نمادین به شمار می‌آید که ظرفیت‌های شگرفی در محور خودسازی، تطهیر جان، جلا دادن روح و ذهن مومنان دارد. علاوه بر این، نماز در طراحی جامعه اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است تا جایی که به طور خاص نماز جمعه و خطبه‌های آن‌ موجب انسجام در تحقق آرمان‌های مشترک مسلمانان می‌شود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: مسیری که برای تحقق تمدن اسلامی باید طی کنیم، از همین مسیر می‌گذرد. ابعاد مختلف نماز جمعه را در بیش از ۴۰ سال در پرتو انقلاب اسلامی مشاهده کرده‌ایم. در سال‌های نخستین انقلاب اسلامی و بعد دفاع مقدس و پس از آن، نقش آفرینی نماز جمعه بین نیروهای انقلابی خاطره‌انگیز بوده است و اگر به تاریخ انقلاب اسلامی با دقت نگاه کنیم، به آثار نمازجمعه و اتحاد ملی در این اجتماع پی خواهیم برد.

وی ادامه داد: البته حقِ نماز جمعه به درستی ادا نشده است. ما ائمه جمعه هنوز فاصله زیادی داریم که حق نماز جمعه را ادا کنیم و شکر آن را به جای آوریم. از نهادهای مسئول تا هنرمندان و نخبگان، همه درباره نمازجمعه کوتاهی کردیم. بر همین اساس، لازم است برای حق شناسی و شکرگزاری در مسیر پیش‌رو تصمیم‌گیری مناسبی داشته تا به هدف‌های بزرگی که برای رسیدن به نماز تراز اسلامی داریم برسیم.

حاج علی اکبری با بیان اینکه زبان هنر در ترویج، تبیین و نفوذ پیام‌ها نقش بی‌بدیلی دارد، خاطر نشان کرد: هر هنری به کمک دین بیاید، اول خودش فیض می‌برد و برکاتش قابل تصور نیست، بعد هم به مسؤولیت اصلی خود عمل کرده است از این رو مراسم امروز نشانگر رویکرد ما مبنی بر دعوت از اصحاب هنر برای حرکت در این مسیر ‌توجه به نماز جمعه است. سعی داریم با استفاده از این ظرفیت هنری در ترویج‌ نماز جمعه و فراخواندن اقشار گوناگون ‌به این فرضیه الهی عمل کنیم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: جشنواره عکس‌ و شعر نماز جمعه بسیار دلنشین بود و ما را به بخش‌هایی کمتر دیده شد، هدایت کرد. این اقدام که با مشارکت مرکز موسیقی صدا و سیما برگزار شد، زمینه‌ای برای خلق آثار فاخر است که جا دارد از آقای قزوه به عنوان دبیر بخش شعر و آقای سلیمانیان دبیر بخش عکس تقدیر و تشکر کنم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق