نمایشگاه کار و هدایت شغلی برپا شد


نمایشگاه کار و هدایت شغلی برپا شد

تهران- ایرنا- نمایشگاه کار و هدایت شغلی با هدف تسهیل در استخدام و اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها از امروز به مدت سه روز در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برپا شد.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه به‌صورت حضوری و برخط باهدف آشنایی و اتصال جامعه دانشگاهی به بازار کار و امکان جذب نخبه‌های دانشگاهی را برای شرکت‌ها معتبر ایرانی فراهم می‌کند.

در این نمایشگاه ملاقات حضوریِ مسئولان استخدام‌ شرکت‌ها و صحبت با آنها در مورد فرایند استخدام، فرصت‌های شغلی و نحوه استخدام در شرکت آنها، آموزش و آشنایی با تمام مراحل استخدام از رزومه‌نویسی تا شرکت در کارگاه‌های آموزشی راهنمای مسیر شغلی، شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با شرکت‌های مختلف و آگاهی از نحوه ورود به بازار کار، اثرگذاری مثبت روی استخدام‌کنندگان و نشان‌دادن مهارت‌ها و توانایی‌ها به‌صورت حضوری فراهم می‌شود.

نمایشگاه کار و هدایت شغلی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران با همکاری مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی کاریابی استخدام (ایران تلنت) و حضور ۵۰ شرکت برتر آغاز به کارکرد تا با حمایت دانشگاه تهران، فرایند استخدام کارجویان تسهیل و ورود آنها به بازار کار تسریع شود.

رئیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران در آیین گشایش نمایشگاه کار و هدایت شغلی اظهار داشت: دانشجویان در دو سال گذشته به‌خاطر شرایط کرونایی لطمه زیادی دیدند که امیدواریم کاستی‌ها برطرف شود.

«ناصر سلطانی» افزود: یکی از وظایف دانشگاه‌ها بخصوص دانشکده‌های فنی ایجاد محیطی آموزشی و مهارتی برای جذب دانشجویان در بازار کار است.

وی با اشاره به ثبت‌نام حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران گفت: از این تعداد پنج هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند و بیش‌ از ۴۵۰ هیات علمی دارد.

رئیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران ادامه داد: تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی در سال‌ها قبل کمتر از این آمارها بود ولی امروز شاهد رشد تعداد دانشجویان هستیم.

وی به ارتباط و پیوند بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد گفت: باید میز صنعت را به دانشگاه‌ها آورد باید بخش صنعت از پتانسیلی که در جهت هدایت شغلی دانشجویان ایجاد شده به‌خوبی بهره‌برداری کند.

راه‌اندازی سامانه کارآموزان فرصت‌های شغلی

در ادامه آیین برگزاری این نمایشگاه، مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی کاریابی استخدام (ایران تلنت) بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه به ارتباط مؤثر بین کارجویان و کارفرمایان می‌انجامد.

«آسیه حاتمی» افزود: سامانه اختصاصی برای جذب کارآموزان در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران راه‌اندازی شده است در این سامانه کارفرمایان فرصت‌های شغلی را ارائه کردند تا دانشجویان باتوجه‌به رشته‌های فنی و تخصص‌ها جذب بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها و کارفرماییان به‌سختی نیروی کار خود را پیدا می‌کنند گفت: با وجود سیستم آموزشی، مواد اولیه و دانشگاه‌ها ولی شاهد فاقد نیروی کار ماهر هستیم، نبود تخصص‌ها و فاصله بین دانشگاه و صنعت باعث شده است که نیازسنجی صورت نگیرد.

این کارشناس، ابراز داشت: ارتباط دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تورهای شرکتی و گسترش فرایند کارآموزی می‌توان امیدوار بود که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی جذب صنعت شوند.

وی تاکید کرد: باید زمینه کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان فراهم شود تا بتوانند با تخصص و مهارت به کمک صنعت بروند و جذب شرکت‌ها و صنایع شوند همچنین باید از توان صنعت برای ارائه مهارت‌آموزشی و کارآموزی به دانشجویان بهره برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط