پوتین: روسیه مایل است صادرات غلات اوکراین از سرگرفته شود


پوتین: روسیه مایل است صادرات غلات اوکراین از سرگرفته شود

رئیس جمهور روسیه در گفت و گوی تلفنی با رهبران فرانسه و آلمان در روز شنبه گفت، روسیه مایل است تا در مورد ازسرگیری ارسال محموله های غلات اوکراین از بنادر دریای سیاه گفت و گو کند.

پوتین: روسیه مایل است صادرات غلات اوکراین از سرگرفته شود

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفت و گوی تلفنی با رهبران فرانسه و آلمان در روز شنبه گفت: روسیه مایل است تا در مورد راه هایی امکان پذیر ساختن ازسرگیری ارسال محموله های غلات اوکراین از بنادر واقع در دریای سیاه گفت و گو کند.

روسیه و اوکراین تقریبا تامین یک سوم گندم جهان را در اختیار دارند، درحالی که روسیه صادرکننده اصلی کود شیمیایی و اوکراین صادرکننده بزرگ ذرت و روغن آفتابگردان در جهان هستند.

کرملین اعلام کرد: «روسیه به نوبه خود آماده کمک برای یافتن گزینه هایی برای صادرات بدون مانع غلات، از جمله صادرات غلات اوکراین از بنادر دریای سیاه است.»

بنا بر اعلام کاخ کرملین، پوتین همچنین به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اطلاع داد، روسیه در صورت لغو تحریم ها، آماده است صادرات کود شیمیایی و محصولات کشاورزی خود را افزایش دهد؛ تقاضایی که وی اخیرا در در گفت و گو با رهبران ایتالیا و اتریش نیز مطرح کرده است.

اوکراین و کشورهای غربی روسیه را متهم کرده ‌اند که از بحران غذایی ناشی از درگیری با اوکراین که قیمت غلات، روغن‌ های پخت و پز، سوخت و کود را افزایش داده است، به سلاح استفاده می کند.

روسیه دلیل این وضعیت را تحریم های غرب علیه خود و مین گذاری کردن بنادر اوکراین عنوان می کند.

کرملین همچنین از تمایل روسیه برای ازسرگیری مذاکرات اوکراین خبر داده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)