اندروید، ویندوز یا مک؛ کدام سیستم عامل بدافزار بیشتری دارد؟


اندروید، ویندوز یا مک؛ کدام سیستم عامل بدافزار بیشتری دارد؟

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) آیا برای شما هم این سوال پیش آمده که کدام سیستم عامل بیشترین بدافزار را دارد؟ اندروید، ویندوز یا مک او اس؟ در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم. به گزارش اپل اینسایدر، بیش از 34 میلیون نمونه بدافزار جدید در سال 2022 کشف شده است. Atlas data می‌گوید در سال جاری میلادی، توسعه‌ دهندگان بدافزارها... نوشته اندروید، ویندوز یا...

آیا برای شما هم این سوال پیش آمده که کدام سیستم عامل بیشترین بدافزار را دارد؟ اندروید، ویندوز یا مک او اس؟ در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم.

به گزارش اپل اینسایدر، بیش از ۳۴ میلیون نمونه بدافزار جدید در سال ۲۰۲۲ کشف شده است. Atlas data می‌گوید در سال جاری میلادی، توسعه‌ دهندگان بدافزارها روزانه ببش از ۳۱۶ هزار بدافزار جدید تولید می‌کنند. این اطلاعات بر اساس آنالیز داده‌های نرم افزارهای آنتی ویروس و شرکت نرم افزاری مستقل AV-Test GmbH به دست آمده است.

آنطور که داده‌ها نشان می‌دهد، سیستم عامل ویندوز آسیب‌پذیرترین سیستم عامل است. در همین حال، سیستم عامل اندروید گوگل هم نفوذپذیرتر از سیستم عامل مک او اس اپل است.

ماه ژانویه با ثبت ۱۱.۴۱ میلیون نمونه بدافزار جدید، در افزایش بدافزارها رکوردشکنی کرده است. این تعداد در ماه فوریه ۸.۹۳ میلیون و در ماه مارس هم ۸.۷۷ میلیون بدافزار بوده است. در مجموع طی تنها سه ماهه نخست امسال، ۲۹.۱۱ میلیون نمونه بدافزار جدید در سیستم عامل های مختلف به ثبت رسیده است. به نظر می‌رسد در ماه مارس نیز حداقل ۵.۶۵ نمونه بدافزار جدید داشته‌ایم.

اندروید، ویندوز یا مک؛ کدام سیستم عامل بدافزار بیشتری دارد؟اندروید، ویندوز یا مک؛ کدام سیستم عامل بدافزار بیشتری دارد؟

اما در مقایسه پلتفرم‌ها، سهم ویندوز مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۲.۴۸ میلیون بدافزار جدید بوده، در حالی که این تعداد برای اندروید گوگل تنها ۵۳۵ هزار نمونه جدید است. این بی‌سابقه است، چرا که انتظار داشتیم نمونه بدافزارهای ثبت شده جدید در این سیستم عامل خیلی بیشتر از این‌ها باشد. اما macOS اپل، سیستم عاملی بوده که کمترین نمونه بدافزار جدید را در سال ۲۰۲۲ داشته است. در این گزارش آمده که تنها ۲۰۰۰ نمونه بدافزار جدید در این سیستم عامل ثبت شده است.

سهم سیستم عامل iOS از بدافزار ها نامشخص است

علیرغم این میزان بدافزار در مک او اس، اپل چنین موضوعی را در پلتفرم iOS آیفون‌هایش غیرقابل قبول می‌داند. گرچه آسیب‌پذیری آی او اس در حد صفر نیست، اما در مقایسه با مک او اس به مراتب کمتر است.

شیوع بدافزار ها در سیستم عامل های رقیب مثل اندروید و ویندوز، دلیل مهم اپل برای باز نکردن درهای پلتفرم خودش و همچنان بسته نگه داشتن محیط آن‌ها است. اپل می‌گوید که درخواست ضد انحصاری که اتحادیه اروپا و ایالات متحده از اپل دارند و همواره آن را تهدید به تبعیت کردن می‌کنند، می‌تواند به امنیت و حریم خصوصی کاربر آسیب بزند.

منبع :gizchina

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید