تفاهمنامه همکاری دانشگاه آزاد و نظام مهندسی کشاورزی اصفهان امضاء شد


تفاهمنامه همکاری دانشگاه آزاد و نظام مهندسی کشاورزی اصفهان امضاء شد

اصفهان- ایرنا- تفاهمنامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان با هدف توسعه همکاری‌ علمی، پژوهشی و آموزشی، شناسایی موانع تولید و دستابی به راه‌کارهای علمی و اجرایی برای رفع این موانع در بخش کشاورزی استان منعقد شد.

به گزارش ایرنا، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، روز یکشنبه به نقل از رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان افزود: استفاده از کلیه منابع طرفین اعم از نیروی انسانی، فنی، امکانات فیزیکی و بانک‌های اطلاعاتی برای پشتیبانی از تولید و تقویت جریان ورود دانش به بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، از دیگر اهداف امضای این تفاهمنامه است.

مهدی تقی‌پور در مراسم انعقاد این تفاهمنامه که در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، تاکید کرد: با امضای این تفاهمنامه، همکاری‌ مشترک برای ایجاد بستر استفاده از توانمندی‌های علمی و اجرایی کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، اجرای طرح تحقیقاتی مشترک، بهره‌مندی از امکانات مشترک، همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، انجام طرح‌های تحصیلی دانشجویان در سازمان نظام مهندسی و حمایت مادی و معنوی از اجرای طرح‌های دانشجویان دانشگاه و اعضای سازمان، توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود:در این تفاهمنامه بر لزوم حمایت از ایده و فناوری‌های نو با رویکرد دانش‌بنیان، تجاری‌سازی و اشاعه ایده‌ها از جمله تولید بذر زراعی و گلخانه‌ای مقاوم بر اساس شرایط اقلیمی کشور، استفاده از مالچ‌های رُسی به منظور تثبیت شن و جلوگیری از آلودگی هوا مورد تاکید قرار گرفت.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: همکاری‌ سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال گذشته به برگزاری دو رویداد کارآفرینی "چالش فناوری" و ایده بازار کشاورزی" در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مُنجر شد که برگزیدگان این دو رویداد، مورد حمایت سازمان و دانشگاه قرار گرفت و دستاوردهای علمی و فناورانه آن‌ در بخش کشاورزی در حال بهره‌برداری است.

به گزارش ایرنا، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان با صدور مجوز فعالیت یکصد مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سراسر استان، موجب اشتغال دستکم ۴۱۰ نفر از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست با رویکرد خوداتکایی و دانش مُزد ‌حوری فراهم آورده است.

اصفهان با داشتن ۱۲ درصد از مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کل کشور از رُتبه برتر صدور و سازماندهی این مراکز در بین سایر استان‌ها برخوردار است.

این استان ۱۰.۷ میلیون هکتار زمین دارد که حدود ۵ درصد آن یعنی ۵۴۶ هزار هکتار متعلق به بخش کشاورزی است و در زمان حاضر از ۵۴۶ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان فقط حدود ۳۵ درصد معادل ۱۹۷ هزار هکتار زیر کشت می‌رود.

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۷۵ هزار دانشجو و سه هزار عضو هیات علمی در ۲۸ واحد و مرکز دانشگاهی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما