انتخاب و انتصاب مدیران بر عهده دولت است


انتخاب و انتصاب مدیران بر عهده دولت است

رکنا سیاسی: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دخالت برخی نمایندگان با انگیزه های حزبی و سیاسی در انتصابات گفت: انتخاب و انتصاب مدیران بر عهده دولت است.

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، هادی بیگی‌نژاد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات گفت: اگر نمایندگان در انتصاب مدیران دخالت کنند، در صورتی که مدیر منصوب شده تخلفی داشته باشد، افکار عمومی گلایه و شکایتشان را نزد چه کسی مطرح کنند؟

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان چون قانونا مسئول انتصاب مدیران نیستند زیر بار مسئولیت رفتار مدیران نیز نمی‌روند، بنابر این وقتی مدیری از طرف نمایندگان منصوب می‌شود هیچ‌کس زیر بار مسئولیت رفتار و عملکرد وی نمی‌رود.

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان با انگیزه‌ای سیاسی، حزبی و گروهی در انتصابات دخالت می‌کنند، اظهار داشت: مرز دخالت و نظارت در این است که نمایندگان نسبت به مدیران متخلف به مقامات اجرایی شکایت می‌کنند و یا از مدیران درستکار دفاع می‌کنند. نمایندگان می‌توانند نظر مشورتی در انتخاب مدیران بدهند اما تصمیم‌گیر نهایی مقام اجرایی است و نمایندگان باید این موضوع را بپذیرند.

بیگی نژاد تاکید کرد: تکلیف شرعی نمایندگان این است که به مسئولیت قانونی خود عمل کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان بر عملکرد مدیران نظارت می‌کنند و این نظارت استصوابی است و اگر مدیری خوب عمل نکند حذف می‌شود. مقام اجرایی نیز بارها اعلام کرده‌اند که عزل مدیران متخلف با دلایل منطقی براساس نظر نمایندگان انجام می‌شود اما نصب مدیران با نظر مقام اجرایی خواهد بود.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست