کشف سرنخ هایی برای رصد بهره وری انرژی و وضعیت آلودگی در شهرها


متخصصان بین الملل در یک پژوهش جالب و با استفاده از اصول بنیادین فیزیک کاربردی، وضعیت شهرهای مختلف را از لحاظ امضای مغناطیسی بررسی و مقایسه کرده اند و از این طریق، به سرنخ هایی برای رصد بهره وری انرژی و وضعیت آلودگی...

کشف سرنخ هایی برای رصد بهره وری انرژی و وضعیت آلودگی در شهرها

متخصصان بین الملل در یک پژوهش جالب و با استفاده از اصول بنیادین فیزیک کاربردی، وضعیت شهرهای مختلف را از لحاظ امضای مغناطیسی بررسی و مقایسه کرده اند و از این طریق، به سرنخ هایی برای رصد بهره وری انرژی و وضعیت آلودگی در شهرها دست یافته اند.

به گزارش سیناپرس، بررسی وضعیت مغناطیسی یک شهر می تواند برای نظارت بر سلامت آن شهرها، از جمله بررسی وضعیت سیستم هشدار اولیه احتمالی برای مشکلات مربوط به آلودگی و همچنین به عنوان ابزاری برای بهینه سازی و صرفه جویی در انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

محققانی از ایالات متحده و آلمان در پژوهشی جدید و جالب توجه، یک تجزیه و تحلیل مقایسه ای را روی میدان های مغناطیسی دو شهر آمریکا یعنی برکلی در کالیفرنیا و ناحیه بروکلین در شهر نیویورک انجام داده اند.

آن ها در این تحقیق بررسی کرده اند که چه نوع اطلاعاتی را می توان با استفاده از داده های برداشت شده از حسگرهای میدان مغناطیسی استخراج کرد تا به کمک آن ها بتوان عملکرد شهرها را بهتر درک کرد و بینش هایی را برای مطالعات پیشگیرانه به دست آورد.

شهرها به دلیل ویژگی هایی نظیر پر سر و صدا یودن و داشتن زمینه های مناسب دیگر، بسیار مناسب برای انجام مطالعات مختلف در حوزه علوم شهری هستند. به گزارش سیناپرس، در این زمینه، فعالیت و میدان مغناطیسی درک شده از منابع مختلف شهری می توانند بینشی مفید را در مورد آن چه در یک دوره 24 ساعته در هر شهری در حال وقوع است، ارائه دهند.

مجریان این پژوهش می گویند: شهر به عنوان یک سیستم فیزیکی شبیه به یک شی نجومی دور در نظر گرفته می‌شود که می‌توان آن را با استفاده از انواع تکنیک‌های چند طیفی مطالعه کرد. به گزارش سیناپرس، باید به طور خلاصه گفت که پروژه ما الهام گرفته از تمایلمان برای استفاده از تحقیقات فیزیک بنیادی در مطالعه شهرها است.

آن ها برای انجام این کار، داده های میدان مغناطیسی برآمده از شهرها را به طور مداوم و در یک دوره چهار هفته ای با استفاده از اندازه گیری های همگام با شبکه ای از مغناطیس سنج های حساس جمع آوری کردند. این داده ها سپس با استفاده از تکنیک های مدرن تحلیل داده ها، پردازش و تجزیه و تحلیل شدند.

بررسی نتایج نشان داد شهر برکلی در طول شب به یک فعالیت میدان مغناطیسی نزدیک به صفر می رسد، در حالی که فعالیت مغناطیسی بروکلین روز و شب ادامه دارد.

به گفته محققان، طبق این نتایج، برای هر شهری، تعدادی امضای مغناطیسی خاص همان شهر وجود دارد و بر همین اساس، شهر نیویورک، هرگز نمی خوابد!

به گزارش سیناپرس، آن ها امیدوارند که مغناطیس سنجی شبکه و ترکیب تحلیل داده های هوشمند بتوانند به ابزاری ارزشمند برای علوم شهری چند رشته ای تبدیل شوند و از این طریق علاوه بر بررسی وضعیت کارآیی مصرف انرژی در آن ها، آلودگی های مختلف را نیز رصد کرد.

این یافته های جالب در مجله فیزیک کاربردی، از انتشارات AIP آمریکا منتشر شده اند.

مترجم: محمدرضا دلفیه

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* کشف سرنخ هایی برای رصد بهره وری انرژی و وضعیت آلودگی در شهرها[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟