فرماندار: خبازی‌های کلانشهر کرمانشاه برای ساماندهی به هشت منطقه تقسیم شدند


فرماندار: خبازی‌های کلانشهر کرمانشاه برای ساماندهی به هشت منطقه تقسیم شدند

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کرمانشاه با اعلام اینکه خبازی‌های کلانشهر کرمانشاه در راستای ساماندهی و نظارت دقیق و بهتر، براساس مناطق هشت گانه شهرداری به هشت منطقه تقسیم شدند، گفت: تعداد دقیق خبازی‌ها هر منطقه با ساعت کار، سهیمه آرد و نوع پخت مشخص و بر فعالیت آنها نظارت می‌شود.

«فضل الله رنجبر» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سعی داریم با هم افزایی بسیج اصناف، نیروهای حراست کل استان، اتحادیه خبازان، بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، شرکت غله و بازرگانی و دبیرخانه تنظیم بازار خبازی های استان و شهرستان کرمانشاه را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه خبازی‌هایی که نان با کیفیت به دست مردم بدهند را تشویق می‌کنیم، گفت: همه باید کمک کنیم که خبازی ها ساماندهی شوند و خوب کار کنند و سر خود تعطیل نکنند و یا دیر نان تحویل مردم ندهند.

رنجبر در ادامه خط قرمز را تعطیلی خوددسرانه و آرد فروشی خبازی ها اعلام کرد و تصریح کرد: در این شرایط، خط قرمز ما تعطیلی خودسرانه و آرد فروشی خبازی ها است که اصلا قابل قبول نیست.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به قیمت فاحش و بسیار زیاد آرد یارانه ای و آرد قاچاق در لب مرزها گفت: انصاف نیست دولت در راستای خدمت به مردم آرد یارانه ای با قیمت ۳۷ هزار تومان به نانوهای دولتی (نوع یک) و ۵۳ هزار تومان برای خبازی ها نوع ۲ (آزاد پز) بدهد و آرد فروشان با قیمت هنگفت یک میلیون تومان در مرز قاچاق کنند و بفروشند بنابراین آرد فروشی و تعطیلی نانوایی ها خط قرمز ماست.

رنجبر در ادامه همه این کارها را در راستای خدمت بیشتر به مردم و جلوگیری از قاچاق و فروش آرد یارانه ای که متعلق به عموم مردم است، دانست و گفت: بنا بر آن داریم تمام امور با کمک خود خبازی ها و اتحادیه آنها پیش ببریم.

وی همچنین رعایت موازین بهداشتی در خبازی ها در کنار شروع کار به موقع و پخت با کیفیت نان، نصب تابلو های مشخصات نانوایی و روزهای تعطیلی را مهم دانست و گفت: بازرسان در نظارت بر خبازی ها این موارد را نیز بررسی دقیق می کنند.

فرماندار: خبازی‌های کلانشهر کرمانشاه برای ساماندهی به هشت منطقه تقسیم شدند

راه اندازی زیر ساخت های دستگاه های خرید هوشمند نان در کرمانشاه در دست اقدام است

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه خرید هوشمند نان از طریق دستگاه پز در ۲ استان کشور با موفقیت اجرا شده است گفت: برای فراهم کردن زیرساخت و زمینه های اجرای مرحله هوشمند سازی نصب دستگاه پُز خرید نان در خبازی ها و همچنین آموزش لازم به نانوایی ها آماده ایم و فقط منتظر دستور از مرکز کشور هستیم.

رنجبر در پایان تعداد خبازی های شهرستان را هزار و ۴۳ مورد اعلام کرد، که حدود ۸۸۲ خبازی آن در شهر کرمانشاه مستقر است و افزود: از این تعداد ۳۵۲ خبازی نوع ۲ آازاد پز) است که کیسه آرد با قیمت ۵۳ هزار تومان به آنان تحویل داده می شود در حالی کیسه آرد نانواهای دولتی ۳۷ هزار تومان است و تفاوت بسیار اندکی دارند و با قیمت آرد قاچاق و لب مرز اصلا قابل قیاس نیست.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها