گلایه‌ها از تاخیر در برداشت یارانه‌ خرداد/ «کالا برگ نمی‌خواهیم»


گلایه‌ها از تاخیر در برداشت یارانه‌ خرداد/ «کالا برگ نمی‌خواهیم»

یارانه خرداد هنوز برای دریافت‌کنندگان آن قابل برداشت نیست. دولت پس از آغاز طرح حذف ارز ترجیحی یارانه جدید را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد. اما برخی هنوز از شیوه اجرای این طرح گلایه دارند. نوشته گلایه‌ها از تاخیر در برداشت یارانه‌ خرداد/ «کالا برگ نمی‌خواهیم»...

به گزارش تجارت‌نیوز، یک هفته از خرداد ۱۴۰۱ گذشت اما هنوز امکان خرج کردن یارانه نقدی این ماه وجود ندارد. ماه قبل همزمان با اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دولتی به شهروندان مشمول در دهک اول تا نهم، معادل دو ماه یارانه جدید را پرداخت کرد.

اما هنوز یارانه خرداد قابل برداشت نیست. ضمن اینکه دولت مبالغی را به حساب سرپرستانی که در دهک دهم قرار گرفتند و نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند نیز ریخته است. اما آنها نیز همچنان نمی‌توانند یارانه خود را دریافت کنند.

در این میان، دولت بحثی را نیز در مورد پرداخت کالابرگ به جای پول نقد مطرح کرده است.

تجارت‌نیوز چندی پیش گزارشی را در مورد این موضوعات منتشر کرد؛ با عنوان واکنش‌ها به زمان آزاد شدن یارانه خرداد/ پول نقد یا کالابرگ؟

در ادامه واکنش مخاطبان به این گزارش را می‌خوانید.

چرا یارانه قابل برداشت نیست؟

گروهی از خوانندگان به اینکه یارانه پرداختی همچنان قابل برداخت نیست انتقاد دارند.

-«باتوجه به بالارفتن افسارگسیخته قیمت ها این یارانه ها دردی از مردم دواء نخواهدکرد. همون یارانه ۴۵هزارتومنی وبسته معیشتی رو بدن و قیمت ها به حالت قبل از این گرونی ها برگردد باز بهتره تا این وضعیت کنونی که متاسفانه هیچکس جوابگوی نیست و فقط اونهایی براشون فرقی نمی کنه که درامدهایی دیگر دارن ….»

-«دولت محترم که می خواست مسدود کنه، به جای نفری ۳۰۰ هزار تومن، نفری یک میلیارد می داد، مسدود وقتی هست چه فرفی واسه دولت میکنه، حداقل ما مردم دلمون خوش میشه که میلیارد توی حسابمونه.»

-«شما رو بخدا پول مسدودی که برای خرداد ماه هست و بذارید برداشت کنیم … بخدا همه مردم نیاز دارند،،نذارید برای آخر ماه… بذارید برداشت کنیم حداقل یه بخشی از مشکلات و گرفتاریهامون رو حل کنیم…»

-«لطفا یارانه آنهایی که به ناحق قطع و دستشان به جایی نمیرسه تجدید نطر نمایید یک سامانه ای برای بیماران خاص و صعب العلاج بگذارید ایا بیماران خاص وصعب العلاج جزو دهک دهم حساب میشن؟»

پول نقد یا کالابرگ؟

گروهی دیگر از خوانندگان تجارت‌نیوز نیز به موضوع کالابرگ اشاره کرده‌اند و گفته‌اند که یارانه نقدی به شرایط زندگی آنها کمک بیشتری می‌کند.

-«ماکالا برگ نمی خواهیم پول نقد بدین. یکی باهاش اجاره خونه میده یکی زندگیشو باهاش میچرخونه. کالا برگ به درد ما فقیرها نمی خورد. من که یه سال نیم کیلو شکر نمیخورم شما ها چیزهای میدین که اصلا به درد ماها نمیخوره. شاید کسی خواست سنگ بخوره شما لطف کنید پول مردمو بدین.»

-«خواهشن یارانه پرداختی ماهیانه قطع نشود. حداقل با اون مبلغ ناچیز تو این بازار اقتصادی که هیچ نظارتی تو بازار نیست فیش برق و گاز را پرداخت کنیم.»

«اقای رییسی توروبه جدت قسم کالابرگ ندین پول نقد بیشتر لازم داریم.»

-«همه مردم به پول نقد بیشتر نیاز دارن تا به کالابرگ اون بدبختی که اجاره خونه خودشوبا پول میده کالا برگ میخواد چکارلااقل با پول نقدکالایی که لازم داریم میخریم.»

-«پول نقد کسانی مشکل برق و گاز وغیره پول نقد بهتره.»

-«آقای رئیسی مابه پول نقد بیشترنیاز داریم خواهشن نقدی پرداخت کنید، کالابرگ نمیخوووووایم .شما گفتین مبلغ یارانه رو افزایش میدین، نه که کلن قطع کنینن کالابرگ نکنین .ما امیدمون به همین یارانه هست.»

-«تور خدا قیمتا رو برگردونید مثل قبل. ما نه یارانه ۳۰۰تومنی میخایم نه کالابرگ، همون روغن حلبی ۹۰ تومن و مرغ کیلو ۳۰ تومن از سرمونم زیاده، کمر مردم زیر فشار این گرونیا خم شده.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو