رکوردهای تیمی و انفرادی به کنار؛ رئالی‌ها با فتح پاریس چقدر به جیب زدند؟


رکوردهای تیمی و انفرادی به کنار؛ رئالی‌ها با فتح پاریس چقدر به جیب زدند؟

تهران- ایرنا- تیم فوتبال رئال‌مادرید شنبه شب چهاردهمین قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی برابر لیورپول جشن گرفت و بدین ترتیب بزرگ‌ترین جایزه نقدی فوتبال باشگاهی اروپا را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، کهکشانی‌ها شب گذشته در دیداری دراماتیک با پیروزی یک بر صفر برابر لیورپول، جام قهرمانی لیگ قهرمانان را در پاریس بالای سر برده و مانع هفتمین قهرمانی و تکمیل سه‌گانه شاگردان «یورگن کلوپ» شدند.

این در حالی است که شاگردان «کارلو آنچلوتی» با احتساب لالیگا، دوگانه این فصل خود را تکمیل کرده و مجموعه‌ای از رکوردهای جدید باشگاهی و انفرادی را برجای گذاشتند. آنچلوتی به نخستین سرمربی بدل شد که چهار بار لیگ قهرمانان را فتح کرده و در سوی دیگر، «مارسلو» کاپیتان برزیلی رئال، خود را با ۲۴ جام به پرافتخارترین بازیکن تاریخ کهکشانی‌ ها بدل کرد. «گرت بیل» که در این فصل لیگ قهرمانان، در مجموع تنها هفت دقیقه برای رئال به میدان رفت و در فینال هم هرگز فرصت بازی پیدا نکرد، به نخستین بازیکن انگلیسی بدل شد که پنج بار جام قهرمانی معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا را فتح می‌کند.

صرف نظر از جام و رکوردهای تاریخی، رسیدن به فینال و فتح لیگ قهرمانان برای کهکشانی‌های عواید مالی قابل توجهی به همراه می‌آورد.

جوایز نقدی لیگ قهرمانان

فینالیست‌های لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۲ فقط به واسطه رسیدن به فینال، هرکدام ۱۷.۵ میلیون دلار جایزه نقدی دریافت می‌کنند. قهرمان شب هیجان‌انگیز پاریس ۵.۱ میلیون دلار دیگر بابت رسیدن به سوپرجام یوفا به جیب خواهد زد. کهکشانی‌ها در این بازی برابر قهرمان لیگ اروپا یعنی آینتراخت فرانکفورت به میدان خواهند رفت.

۳۲ باشگاه راه یافته به مرحله گروهی لیگ قهرمانان رد این فصل هر کدام دست کم ۱۷.۷ میلیون دلار دریافت کردند. این مبلغ پس از هر برد و تساوی در ۶ بازی مرحله گروهی به طور خودکار افزایش می‌یابد.

جایزه نقدی لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲

قهرمان: ۲۲.۶ میلیون دلار

نایب قهرمان: ۱۷.۵ میلیون دلار

صعودکنندگان به نیمه نهایی: ۱۴.۱ میلیون دلار

به یک چهارم: ۱۲ میلیون دلار

صعودکنندگان به یک هشتم: ۱۰.۸ میلیون دلار

هر برد مرحله گروهی: ۳.۱ میلیون دلار

تساوی مرحله گروهی: ۱ میلیون دلار

مرحله گروهی ۱۷.۷ میلیون دلار

بنابراین رئالی‌ها برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان در مجموع ۸۲.۲ میلیون دلار جایزه نقدی به جیب زده و این فرصت را دارند تا با پیروزی در سوپرجام ۵.۱ میلیون دلار دیگر به حساب اندوخته‌های خود بیافزایند. همچنین در صورت قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها این رقم دوبرابر خواهد شد و رد نتیجه، مجموع عواید نقدی رئال می‌تواند بین ۹۰ تا ۹۳ میلیون دلار نوسان کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403