بهزیستی استان سمنان 2٧ هزار نفر را تحت حمایت دارد


بهزیستی استان سمنان 2٧ هزار نفر را تحت حمایت دارد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداه کل بهزیستی استان سمنان گفت: 16 هزار و 511 پرونده شامل 27 هزار و 448 نفر تحت حمایت این اداره کل هستند.

به گزارش ایرنا، محمود منطقی روز یکشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: ۱۳ هزار و ۲۰۵ نفر افراد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی استان سمنان بهره مند می شوند و ۳ هزار و ۳۰۶ نفر در حوزه اجتماعی بهزیستی استان سمنان خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ فرزند صفر تا ۱۸ ساله در خانه‌های نگهداری کودکان و نوجوانان تحت حمایت بهزیستی استان سمنان زندگی می‌کنند.

سرپرست اداه کل بهزیستی استان سمنان گفت: در طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله بهزیستی استان ۲۰ هزار و ۷۵۵ کودک در سال ۱۴۰۰ غربالگری شدند و ۹۸۸ کودک مشکوک شناسایی و از معلولیت آنها پیشگیری شد.

منطقی بیان کرد: سال گذشته چهار هزار و ۴۵ نفر در مراکز غیر دولتی و ۱۷۷ نفر در مراکز دولتی بهزیستی استان سمنان از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شدند.

وی افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در دفتر اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان سمنان از خدمات اشتغال بهره مند شدند و یک هزار و ۵۲۰ نفر توانخواه نیز در ۳۸ مرکز روزانه ، خانه‌ها و مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان سمنان نگهداری می‌شوند و خدمات مراقبتی دریافت می کنند.

سرپرست اداه کل بهزیستی استان سمنان گفت: با تلاش شبانه روزی بهزیستی استان، در دوران کرونا میزان موارد فوتی در مراکز تحت نظارت بهزیستی کمتر از سال‌های قبل از این بیماری بود و بهزیستی سمنان به استان‌های موفق در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز نگهداری شبانه روزی در کشور تبدیل شد و به این دلیل از رئیس وقت سازمان بهزیستی کشور لوح تقدیر دریافت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق