لزوم برخورد شدید با متخلفان فاجعه متروپل


لزوم برخورد شدید با متخلفان فاجعه متروپل

قم- ایرنا- تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه ناظران باید پاسخ دهند که چرا نظارت نکردند و گذاشتند این فاجعه رخ دهد، تاکید کرد: باید برخورد شدیدی با متخلفان این حادثه شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سیدمحمد سعیدی به حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان پرداخت و اظهار کرد: معنی عزای عمومی این نیست که انسان فقط تاسف بخورد و اظهار غم و ناامیدی کند بلکه مجلس عزا مجلس عبرت آموزی است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه ناظران باید پاسخ دهند که چرا نظارت نکردند و گذاشتند این فاجعه اتفاق افتد، اضافه کرد: در نظام اسلامی هیچ مسئولی حق تخلف از قوانین را ندارد و اگر این کار را کرد علاوه بر اینکه در پیشگاه خدا مسئول است به شدت باید با او برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود.

وی با بیان اینکه حادثه غمبار آبادان عبرت هایی را برای ما دارد، افزود: در ساخت و سازهای غیر مجاز در مرحله اول خود مالک و پیمانکار مقصر هستند که اصرار می کنند خلاف قانون رفتار کنند و در مرحله بعد افرادی مقصر هستند که به آنها مجوز می دهند که شرعا حرام است و ضامن هستند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت تصریح کرد: افرادی که باید نظارت می کردند باید پاسخ دهند که چرا نظارت نکردند و گذاشتند این فاجعه اتفاق افتد؛ بنابراین مجلس عزای عمومی یعنی اینکه به این نکات توجه کنیم.

وی گفت: این نظام، نظام جمهوری اسلامی است و دستگاه های مربوطه باید به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنند و اگر عمل نکنند هم به خود و هم به نظام ضرر می زنند.

سعیدی ادامه داد: ما باید عبرت بگیریم که عاقبت فردی که با تخلف به دنبال مال اندوزی بود چه شد و آیا به مال و هدفی که دنبالش بود رسید یا خیر؟ بنابراین باید همیشه خدا را در نظر بگیریم و مصلحت نظام را در نظر بگیریم.

وی افزود: در نظام اسلامی هیچ مسئولی حق تخلف از قوانین را ندارد و اگر این کار را کرد علاوه بر اینکه در پیشگاه خدا مسئول است به شدت باید با او برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود.

بخش‌هایی از برج دوقلوی متروپل در مرکز شهر آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه دوم خرداد ۱۴۰۱ ریزش کرد که تا امروز پیکر ۲۹ نفر از زیر آوار خارج شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022