روسیه: در اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهیم کرد


روسیه: در اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهیم کرد

سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد این کشور از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده نخواهد کرد.

«آندری کیلین» سفیر روسیه در انگلیس، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد روسیه از سلاح تاکتیکی هسته‌ای در اوکراین استفاده نخواهد کرد.

کیلین در مصاحبه با بی‌بی‌سی با بیان آنکه سلاح تاکتیکی هسته‌ای در حملات به اوکراین به کار گرفته نخواهد شد، افزود: «قوانین نظامی روسیه استفاده از چنین سلاحی را در چنین درگیری‌هایی مجاز نمی‌داند. مسکو قوانین سخت‌گیرانه‌ای در استفاده از چنین سلاح‌هایی دارد به طور مثال تهدید موجودیت روسیه از جمله چنین مواردی است.»

این مقام روس همچنین از رویکرد مقام‌های انگلیس هم انتقاد کرد و گفت چنین سیاست‌هایی باعث طولانی شدن حملات و درگیری میان روسیه و اوکراین می‌شود؛ همچنانکه «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس را «بسیار جنگ طلب» و بی‌تجربه خواند.

سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی می‌توانند در فواصل نسبتاً کوتاه استفاده شوند، و برخلاف آنها، سلاح‌های هسته‌ای «استراتژیک» می‌توانند در فواصل بسیار طولانی‌تر پرتاب شوند.

در حال حاضر نزدیک به ۴ ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و امروز سران فرانسه و آلمان با اصرار از رئیس‌جمهور روسیه خواستند با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین «مذاکرات جدی» برگزار کند.

به تازگی روسیه اعلام کرد کنترل شهر لیمان را در اوکراین پس از روز‌ها درگیری در دست گرفته است. به نظر می‌رسد این موفقیت برای اجرای مرحله‌ی بعدی حمله روسیه در منطقه اوکراین بسیار مهم باشد.

شهر لیمان، قطب منطقه‌ای راه آهن به شمار می‌آید و بدست گرفتن کنترل این شهر به ارتش روسیه کمک خواهد کرد با ایجاد پایگاه برای پیشروی به سوی شهر‌های بزرگتر در دونتسک و لوهانسک تدارک ببیند.

از طرفی وزارت دفاع انگلیس هم گفت احتمال اینکه نیرو‌های روسی، شهر لیمان را به تصرف خود درآورده باشند بسیار است. ارتش انگلیس در به روزرسانی اطلاعات (جاسوسی) خود گفت شاید این موفقیت روس‌ها عملیاتی مقدماتی برای مرحله‌ی بعدی حمله‌ی روسیه به دونباس باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...