عضو شورای شهر مشهد اعلام اسامی ساختمانهای ناایمن این شهر را خواستار شد


عضو شورای شهر مشهد اعلام اسامی ساختمانهای ناایمن این شهر را خواستار شد

مشهد- ایرنا- عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در خصوص جان مردم نباید تعارف داشت از این رو شهرداری مشهد باید اسامی ساختمانهای ناایمن و فاقد شرایط ایمنی را به صورت رسمی اعلام کند.

مجید طهوریان عسکری روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در روزهای اخیر شاهد حادثه سخت ریزش ساختمان متروپل در آبادان بودیم و پیام مقام معظم معظم رهبری در این خصوص، بیانگر اهمیت پرداختن به حوادث مشابه متروپل آبادان است.

وی اضافه کرد: اسفندماه پارسال شورای شهر مشهد در مصوبه‌ای، سازمان آتش‌نشانی را مکلف به بررسی ساختمان‌های دارای مشکل ایمنی کرد و بازدیدها همچنان ادامه دارد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید اسامی ساختمانهای ناایمن اعلام شود تا شهروندان در جریان قرار گیرند، چرا خانواده ها باید در مجتمعی ناایمن حضور یابند؟

طهوریان افزود: همچنین علاوه بر معرفی ساختمانهای ناایمن، باید مالکان این مجموعه ها مجاب به تامین شرایط ایمنی شوند و دستگاه قضایی نیز با متولیان برخورد کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

شهردار وقت مشهد در سال ۹۹ اسامی ۱۲ مجتمع تجاری ناایمن در مشهد را اعلام کرد.

به گفته سرپرست سازمان آتش نشانی مشهد از اسفندماه ۱۴۰۰ تا اردیبهشت امسال کارشناسان این سازمان چهار هزار و ۵۱ بازدید از اماکن مختلف شهر مشهد انجام داده اند.

آتشپاد سوم مجید فرهادی افزود: در این بازدیدها برای مالکان ۲۸۹ مِلک، اخطار اول صادر شد، مالکان ۲۶۳ ساختمان نیز اخطار دوم را دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

بخشی از برج ۱۱ طبقه متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خردادماه ریزش کرد که بنا به اظهار معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان تاکنون پیکرهای ‌۳۱ تن از جانباختگان حادثه متروپل از زیر آوار بیرون کشیده شده است.۳۷ نفر نیز در این حادثه دچار مصدومیت شدند که ۳۵ نفر از آنها از بیمارستان مرخص شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من