کلاهبردار اینترنتی در چنگال قانون/انهدام مخفیگاه سارقان و سوداگران مرگ شمال تهران


کلاهبردار اینترنتی در چنگال قانون/انهدام مخفیگاه سارقان و سوداگران مرگ شمال تهران

تهران- ایرنا- رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با ارائه و ارسال رسیدهای واریزی اقدام به کلاهبرداری و خرید اجناس می‌کرد خبر داد و گفت: تاکنون پنج مال باخته در این خصوص شناسایی شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سایت پلیس، سرهنگ جلیل موقوفه ای با اشاره به دستگیری کلاهبردار اینترنتی در این باره گفت: در پی اعلام چندین شکایت مشابه مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی به صورتی که متهم با ارائه و ارسال رسیدهای تقلبی اقدام به خرید اجناس و کلاهبرداری می کند رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم را تیمی از ماموران کلانتری ۱۴۶ حکیمیه بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی ساعات هویت متهم را شناسایی کردند، افزود: روز گذشته در پی اعلام یکی از مال باختگان مبنی بر حضور متهم در محله حکیمیه ماموران سریعا در محل حاظر و متهم را در حال معامله و ارتکاب جرم به همان روش دستگیر کردند.

رییس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۱ ساله در تحقیقات اولیه در کلانتری به بزه انتسابی و کلاهبرداری به روش ارائه رسید تقلبی و خرید اجناس و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش کلاهبرداری را ۲ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه ای با شاره به اینکه متهم دارای سابقه در این مورد بوده و پرونده ای مفتوح در پایگاه چهارم پلیس آگاهی دارد خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

انهدام مخفیگاه سارقان و سوداگران مرگ شمال تهران

سرکلانترسوم پلیس پیشگیری از شناسایی مخفیگاه و پاتوق سارقان و سوداگران مرگ شمال تهران خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی لوازم سرقتی کشف شد.

سرهنگ کیومرث حسنوند در این باره اظهار کرد: با توجه به گزارشات و اخبار دریافتی مبنی بر نارضایتی شهروندان محله قلهک از وجود مخفیگاه و پاتوق سارقان و سوداگران مرگ و سلب آسایش همسایگان و شهروندان رسیدگی به موضوع را تیمی از ماموران کلانتری ۱۲۴ قلهک بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و زیر نظر گرفتن محل مورد نظر، تردد سارقان و سوداگران مرگ در ساعات مختلف شبانه روز را مشاهده کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه چهار متهم در محل دستگیر و در بررسی اولیه تعدادی لوازم مختلف سرقتی از جمله موتورکولر، ضبط و باند، جعبه آچار، رینگ و لاستیک کشف و برابر دستور قضایی مخفیگاه متهمان پلمپ شد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به خرید و فروش مواد مخدر و اموال مسروقه در محل فوق معترف شدند.

سرهنگ حسنوند با شاره به اینکه پس از پاکسازی و اندام این مخفیگاه و پاتوق سارقان و سوداگران مرگ اهالی محل به همراه امام جماعت محل حکیمیه به کلانتری مراجعه و از زحمات ماموران تشکر و قدردانی کردند گفت: پرونده و متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارق محتویات خودرو

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری از دستگیری سارق حرفه ای لوازم خودرو شهرک ولیعصر(عج) حین سرقت خبر داد و گفت: متهم به ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

سرهنگ پیمان لطیفی در این باره گفت: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در شهرک ولیعصر(عج) رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان تیمی از ماموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر بر عهده گرفت و گشت زنی های هدفمند را افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی به ساعات حضور متهم و تردد با خودرو سواری پراید با پلاک مخدوش پی بردند، افزود: با اطلاعات بدست امده حین گشت زنی در نقاط جرم خیز خودرو سواری با همان مشخصات را مشاهده که در کنار خودروی سواری پارک شده توقف کرده است که جهت بررسی بیشتر مراجعه که سارق را داخل خودرو و حین سرقت مشاهده و قبل از هرگونه اقدامی متهم دستگیر شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت محتویات خودرو در غرب تهران و شهرک ولیعصر با همدستی فرد دیگری و ۲۰ فقره سرقت مشابه معترف شد که تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ لطیفی با اشاره به سوابق دستگیری متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جراتئم احتمالی متهم ادامه دارد.

برخورد شدید موتورسیکلت با نیوجرسی ها باعث فوت راکب شد

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: یک دستگاه موتورسیکلت بعلت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در برخورد با نیوجرسی های واژگون و راکب آن فوت کرد.

علی اصغر شریفی در این باره گفت: با اعلام از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۰۱:۴۰ بامداد یک دستگاه موتورسیکلت که در محدوده خیابان سازمان آب نبش زرین خواه مشغول تردد بوده به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با نیوجرسی ها برخورد و در اثر این تصادف راکب موتورسیکلت به زمین خورده و به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

وی گفت: بی درنگ پس از به وقوع پیوستن این تصادف تیم کارشناسی منطقه ۱۵ پلیس راهور فاتب در محل حادثه حاضر شد و ضمن ایمن سازی محل تصادف به روان سازی ترافیک مشغول و به بررسی علل و عوامل این حادثه پرداختند.

رییس اطلاع رسانی پلیس راهور تهران به رانندگان توصیه کرد: در هنگام رانندگی تمام حواس خود را به رانندگی معطوف دارند و از انجام حرکاتی که حواس راننده را پرت کند جدا خودداری کنند.

قدردانی از ماموران وظیفه شناس

رییس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از جدیت و پشتکار همکارانمان در خدمت رسانی به مردم به نحو مطلوب قدردانی می شود، گفت: از تلاش ۲ نفر از همکاران وظیفه شناس پلیس راهنمایی و رانندگی که با جدیت در امر روان سازی ترافیک تلاش مضاعف داشته اند، با تقدیم لوح تقدیر و پاداش نقدی قدردانی شد.

سردار حمید خروش با اشاره به اینکه خدمتگزاری به شهروندان، بزرگ ترین شان و افتخار ماموران فرماندهی انتظامی است، بیان کرد: همه تلاش و همت خود را به کار بسته ایم تا به نحو مطلوب و مناسبی به شهروندان خدمتگزاری شود.

رییس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه با جدیت از همه تلاش همکارانمان در خدمتگزاری هر چه بهتر به شهروندان حمایت و قدردانی می کنیم، عنوان کرد: سامانه دفتر نظارت همگانی با شماره تلفن ۱۹۷ آماده دریافت پیشنهاد ها، تقدیر ها و شکایت شهروندان از عملکرد ماموران پلیس است و به طور حتم مواردی که از سوی شهروندان مطرح می شود مورد استفاده و قابل بهره برداری و استفاده است.

سردار خروش با اشاره به اینکه از جدیت و پشتکار همکارانمان در خدمت رسانی به مردم به نحو مطلوب قدردانی می شود، گفت: از تلاش ۲ تن از همکاران وظیفه شناس پلیس راهنمایی و رانندگی که با جدیت در امر روان سازی ترافیک تلاش مضاعف داشته اند، با تقدیم لوح تقدیر و پاداش نقدی قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو