وزیر کشور: شرایط متروپل از پلاسکو پیچیده تر است


وزیر کشور: شرایط متروپل از پلاسکو پیچیده تر است

پارسینه: وحیدی در نشست هیات دولت ضمن ارائه گزارش ازحادثه متروپل اظهار داشت: شرایط متروپل از پلاسکو پیچیده تر است.

وزیر کشور: شرایط متروپل از پلاسکو پیچیده تر است

احمد وحیدی درباره وضعیت ساختمان متروپل، گفت: خود این ساختمان، ساختمانی بود که با تخلف ساخته شده است؛ ساختمانی که حدود ۴۸ هزار متر مربع زیربنا دارد که ابتدا قرار بوده در شش طبقه ساخته شود و بعد در دو مرحله طبقاتی اضافه شده و به ۱۰ طبقه رسیده است.

وی با بیان اینکه ساخت این ساختمان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و چند سال در حال ساخت بوده است، گفت: اشکالاتی در دوره قبلی گزارش شده است. گزارش‌هایی هم داده شده، اما به این گزارش‌ها توجه نشده است.

وحیدی که در نشست هیأت دولت سخن می‌گفت، با بیان اینکه تخلف بزرگی انجام شده است، تصریح کرد: آتش‌نشانی معتقد بود که شرایط این ساختمان پیچیده‌تر از پلاسکو است. ما در پلاسکو بعد از اینکه ساختمان تخریب شد و فروریخت، آثا بسیار بدی داشتیم و عزیزان‌مان شهید شدند، اما در این ساختمان پیچیدگی‌های مختلفی وجود داشت؛ یکی از پیچیدگی‌ها از حیث وجود سازه‌های ناامن در اطراف ساختمان بود. در عین حال محیط بسیار محدود بود و به همین دلیل ناچار شدیم چند خانه را که متعلق به مردم بود، خراب کنیم تا محور جدیدی باز کنیم تا بتوانند دسترسی بهتری به محل پیدا کنند. زیرا حوزه بسیار محدود بود. از طرفی هم مردم در محل بودند و باید حدود ۱۵۰ متر تخلیه می‌شد که تخلیه کردن مردم باتوجه به اینکه زندگی و امکانات‌شان در آنجا بود، کار مشکلی بود.

وی گفت: با این حال به نظرم روند کار خوب پیش رفت و اکنون هم کار به خوبی دارد دنبال می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد