لیگ برتر فوتبال| آبیِ استقلال؛ به رنگِ آسمان/ تاج‌گذاریِ بدون شکست پسران قهرمان!


لیگ برتر فوتبال| آبیِ استقلال؛ به رنگِ آسمان/ تاج‌گذاریِ بدون شکست پسران قهرمان!

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و نفت مسجدسلیمان در واپسین هفته لیگ برتر با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم‌های فوتبال استقلال و نفت مسجدسلیمان طی دیداری در چارچوب هفته سی‌اُم و پایانی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان، از ساعت ۱۹:۰۰ امروز، دوشنبه - ۹ خردادماه در ورزشگاه آزادی تهران طی دیداری تشریفاتی به مصاف یک‌دیگر رفتند.

این جدال به دلیل آن که هم استقلال پیش از این قهرمانی‌اش را قطعی کرده و هم نفت مسجدسلیمان از خطر سقوط به لیگ دسته‌یک گریخته بود، جنبه تشریفاتی در جدول رده‌بندی داشت اما حضور حداکثری تماشاگران استقلالی و آبی‌پوش کردن سکوهای ورزشگاه برای شرکت در جشن قهرمانی، مسابقه را با حساسیت متفاوتی همراه ساخت.

در حالی که گفته می‌شد دراگان اسکوچیچ اجازه حضور بازیکنان ملی‌پوش استقلال در ترکیب این تیم را صادر نکرده و مسئولین تیم ملی هم از ممنوعیت این موضوع صحبت کرده بودند، فرهاد مجیدی برای حفظ رکورد شکست‌ناپذیری و حمله به سکوی ۷۰ امتیازی لیگ برتر فوتبال ایران از تمام داشته‌هایش در ترکیب اصلی مقابل نماینده فوتبال خوزستان بهره گرفت.

برای نخستین بار پس از بروز پدیده‌ای به نام ویروس کرونا بود که ورزشگاه آزادی جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر و بالاتر از دوسوم ظرفیت ممکن را در قامت تماشاگر روی سکوهایش به خود می‌دید. هواداران استقلالی هم در این بین یاد و خاطره حادثه مرگ‌بار متروپل آبادان را زنده نگه داشتند و با برافراشتن طرح موزائیکی، به هم‌دردی با هم‌وطنان دل‌سوخته در فاجعه خوزستان پرداختند.

لیگ برتر فوتبال| آبیِ استقلال؛ به رنگِ آسمان/ تاج‌گذاریِ بدون شکست پسران قهرمان!

در نیمه نخست مطابق انتظارات، استقلالی‌ها که از حضور بازیکنان ملی‌پوش و حمایت هواداران‌شان در شب جشن قهرمانی برخوردار بودند، بازی را با دست بالا و تسلط کافی آغاز کردند و با صبر و حوصله، سعی در نزدیک شدن به دروازه میهمان جنوبی و تهدید سنگر مسجدسلیمانی‌ها را داشتند.

با این حال و علی رغم حملات پی‌درپی آبی‌پوشان، پسران فرهاد مجیدی با بدشانسی و البته دقت مدافعین و سنگربان رقیب نفتی خود نتوانستند توپ را در نیمه نخست از روی خط دروازه حریف‌شان عبور بدهند تا امید ترکیب استقلال و سکوهای مملو از رنگ آبی به نیمه دوم چشم بدوزند.

در نیمه دوم اما ورق بازی برنگشت و با وجود حمایت گسترده هوادارانی که تمام ورزشگاه را به سیطره خود در آورده بودند، تک موقعیت‌های شاگردان مجیدی راه به جایی نبرد. این جدال در پایان با تساوی بدون گل به همراه رسید تا استقلال به امتیاز ۶۸ برسد و از رکورد پرسپولیس و سپاهان عبور کند، همچنین بدون شکست کارش را در این فصل پایان بدهد.

استقلال صفر
گل: -

نفت مسجدسلیمان صفر
گل: -

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، مهدی مهدی‌پور، جعفر سلمانی، عارف غلامی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، رافائل سیلوا، امیرحسین حسین‌زاده، زبیر نیک‌نفس، کوین یامگا و آرمان رمضانی.
ترکیب نفت مسجدسلیمان: علی محسن‌زاده، علیرضا دغاغله، امیر روستایی، امین اسدی، میثم نقی‌زاده، حسن مرادی‌فر، مجید عیدی، مجتبی مقتدایی، مسلم مجدمی، میلاد باقری و سیدمحمد خرم‌الحسینی.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی