نکات مهم قبل از فروش گوشی دست دوم که باید بدانید


قصد فروش گوشی دست دوم خود را دارید اما نمی‌دانید باید چگونه این کار را انجام دهید؟ پیشنهاد می‌شود این مطلب را از دست ندهید چرا که در آن به بررسی نکاتی می‌پردازیم که قطعا برای فروش گوشی دست دوم مفید خواهند بود. این روزها گوشی‌های هوشمند بسیار قدرتمندتر از گذشته شده‌اند و در نتیجه وقتی کاربری آن را خریداری می‌کند، دیرتر به یک...

قصد فروش گوشی دست دوم خود را دارید اما نمی‌دانید باید چگونه این کار را انجام دهید؟ پیشنهاد می‌شود این مطلب را از دست ندهید چرا که در آن به بررسی نکاتی می‌پردازیم که قطعا برای فروش گوشی دست دوم مفید خواهند بود.
نکات مهم قبل از فروش گوشی دست دوم که باید بدانید
این روزها گوشی‌های هوشمند بسیار قدرتمندتر از گذشته شده‌اند و در نتیجه وقتی کاربری آن را خریداری می‌کند، دیرتر به یک گوشی جدید نیاز پیدا می‌کند. اما اگر این احساس نیاز به وجود بیاید، چند راه وجود دارد که بتوان از گوشی قدیمی هم استفاده‌ای برد. نخست اینکه آن را به یکی از اعضای خانواده داد که تاکنون گوشی هوشمند نداشته است یا حداقل این گوشی از آنچه که او استفاده می‌کرده بهتر است؛ دوم اینکه گوشی را به عنوان گوشی دوم در کنار خودمان نگه داریم و از آن استفاده کنیم و سوم اینکه آن را به عنوان یک گوشی دست دوم بفروشیم.
توجه داشته باشید گوشی‌های امروزی واقعاً خوب هستند و قطعا بعد از گذشت مدتی، باز هم آن کارایی و کیفیت لازم را دارند. بنابراین هنگام خرید یک گوشی جدید، حتما به خاطر داشته باشید که گوشی قدیمی شما هم می‌تواند کارایی زیادی داشته باشد. اگر می‌خواهید از گوشی استفاده کنید، حرف زیادی باقی نمی‌ماند، اما اگر می‌خواهید گوشی را به عنوان یک محصول دست دوم بفروشید، چندین نکته وجود دارد که حتما باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت این کار را انجام دهید.
فروش گوشی دست دوم گاهی اوقات آنطور که انتظار داریم آسان و بدون دردسر نیست. یک سری نکات وجود دارد که باید حتما آن‌ها را رعایت کنیم تا هم به عنوان فروشنده، متضرر نشویم و هم خریدار بتواند تجربه‌ی خوبی داشته باشد. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.
آیا باید گوشی خود را بفروشم؟
نخستین نکته‌ای که قبل از فروش یک گوشی باید به آن توجه داشته باشید این است که آیا اصلا فروش آن، بهترین تصمیمی است که می‌توانید بگیرید؟ همانطور که در بالا اشاره شد، این روزها گوشی‌های هوشمند می‌توانند حتی بعد از گذشت چند سال هم کارایی مناسبی داشته باشند. بنابراین نباید خیلی عجولانه به فروش آن‌ها اقدام کنید. با این حال یک سری نکات مثبت و منفی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشت.
چرا گوشی قدیمی خود را بفروشیم؟
ارتقا: اگر گوشی شما کند شده و دیگر نیاز شما را برطرف نمی‌کند، خرید یک گوشی جدید می‌تواند واقعاً کار راه‌انداز باشد. چون با فروش این گوشی می‌توانید بخشی از هزینه‌ی گوشی جدید را هم جبران کنید.
خرید گوشی ضعیف‌تر: این مورد شاید عجیب به نظر برسد، خصوصا در بازار کشور ما، اما اگر گوشی هوشمندی خریداری کردید و فکر می‌کنید برای نیاز شما واقعاً زیاد از حد قدرتمند است، به گونه‌ای که بیش از نیمی از امکانات آن را استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را فروخته و یک گوش ارزان‌قیمت‌تر بخرید و باقی پول را هم در جیب خود بگذارید. در این جور مواقع، فروش گوشی به شخصی که بداند شما به چه دلیلی قصد فروش گوشی را دارید می‌تواند از ضرر جلوگیری کند.
ارزش خرید پایین: یکی از دلایلی که کاربران تمایل دارند گوشی‌های خود را زودتر بفروشند این است که ارزش آن‌ها پایین نیاید. برای مثال شما یک گوشی قدرتمند می‌خرید و می‌دانید سه سال دیگر به یک گوشی جدید نیاز خواهید داشت. چرا باید سه سال صبر کنید تا گوشی کارایی اولیه‌ی خود را از دست بدهد و قیمت آن افت شدیدی پیدا کند؟ منطقی این است که بعد از گذشت دو سال به فروش آن و خرید یک گوشی جدید اقدام کنید تا گوشی را با بالاترین قیمت ممکن بفروشید.
آپدیت نرم‌افزاری: گوشی‌های جدید از لحاظ نرم‌افزاری آپدیت بیشتری دریافت می‌کنند، به خصوص اگر شرکت‌هایی نظیر سامسونگ یا اپل آن‌ها را تولید کرده باشند چون این دو شرکت در حال حاضر با ۴ و ۵ سال آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی، در این زمینه بهترین به حساب می‌آیند. اگر می‌دانید گوشی شما دیگر بعد از یک سال آپدیت جدید را دریافت نمی‌کند، باید آن را فروخته و به خرید گوشی جدیدتر اقدام کنید. البته این در شرایطی است که به آپدیت نرم‌افزاری اهمیت بدهید.
دادن شانس دوباره به گوشی: فراموش نکنید اگر گوشی شما، دیگر نمی‌تواند نیازتان را برطرف کند، شاید نیاز خیلی از افراد دیگر را پوشش دهد. در نتیجه فروش آن ایده‌ی بسیار خوبی است چرا که هم می‌توانید برای خرید گوشی جدید اندکی پول بدست بیاورید و هم اینکه از آلودگی محیط زیست به نوبه‌ی خود جلوگیری کنید چرا که با این کار، گوشی‌ها همچنان در چرخه‌ی استفاده باقی می‌مانند.
گاهی اوقات خرید یک گوشی جدید و فروش گوشی قدیمی، هیچ دلیل منطقی ندارد!
تجربه‌ی قابلیت‌های جدید: تا زمانی که چیز جدیدی را تجربه نکرده باشید، نمی‌توانید ادعا کنید محصولی که در اختیار دارید بهترین است. گوشی‌های هوشمند این روزها تولیدکنندگان مختلفی دارند. اگرچه گوشی‌های اندرویدی یک سیستم‌عامل واحد دارند اما حتی این محصولات هم توسط شرکت‌هایی تولید می‌شوند که سبک و سیاق خاص خود را در طراحی رابط کاربری بکار می‌گیرند و به اندروید، رنگ و لعاب منحصر بفردی می‌دهند. بنابراین گاهی اوقات کاربران می‌خواهند محصول جدیدی را تجربه کنند که کاملا هم حق دارند. در نتیجه گوشی قدیمی خود را فروخته و به سراغ مدل‌های دیگر می‌روند.
چرا گوشی قدیمی خود را نفروشیم؟
شاید گوشی شما همچنان خوب باشد: احتمالا این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که «سری را که درد نمی‌کند، دستمال نمی‌بندند». این جمله در این شرایط هم صدق می‌کند. یعنی زمانی که شما همچنان از گوشی قدیمی خود آن کارایی که باید را دریافت می‌کنید و اصلا نیازی به خرید گوشی جدید ندارید، اما به انجام این کار اقدام می‌کنید. باید بدانید این کار جز خالی کردن حساب بانکی شما، هیچ تأثیر دیگری ندارد، البته اگر واقعاً دلیل خاصی برای خرید گوشی جدید ندارید.
از دست دادن پول: همانطور که در بالا اشاره شد، اگر دیر بجنبید، شاید گوشی شما ارزش خود را از دست بدهد و دیگر فروش آن کار منطقی نباشد. بنابراین در این زمان بهتر است خودتان از گوشی تا جایی که امکان دارد استفاده کنید و لذت ببرید، چون فروش آن برای شما ضرر به همراه خواهد داشت.
استفاده به عنوان گوشی دوم: این روزها هزینه‌ی تعمیر یک گوشی قدرتمند به اندازه‌ی قیمت یک گوشی اقتصادی است. وقتی شما یک گوشی اقتصادی خوب دارید که دیگر نمی‌تواند نیاز شما را برطرف کند، چرا آن را بفروشید؟ تمام کارهای سنگین را با یک گوشی جدید و قدرتمندتر انجام دهید و همزمان با آن، برای رسیدگی به کارهای سبک‌تر از گوشی قدیمی خود استفاده کنید.
دادن گوشی به بچه‌ها: این روزها بچه‌ها برای رفتن به مدرسه، سرگرم شدن و… شاید به گوشی هوشمند نیاز داشته باشند. البته نمی‌گوییم در هر حالتی باید برای آن‌ها گوشی هوشمند خرید اما اگر به هر دلیلی کودک شما به گوشی هوشمند نیاز پیدا کرد، به جای اینکه هزینه کنید و یک گوشی دیگر برای او بخرید، می‌توانید گوشی قدیمی خود را به او بدهید و یک گوشی قدرتمندتر برای خود خریداری کنید. اینطوری با یک تیر سه نشان می‌زنید؛ نه از فروش گوشی متضرر می‌شوید، هم کودک‌تان بدون پرداخت هیچ پولی صاحب گوشی می‌شود و هم خودتان یک گوشی جدید می‌خرید.
نگرانی‌هایی از بابت حریم خصوصی: یک نکته‌ی مهم که باید بدانید این است که اطلاعات معمولا به صورت کامل از یک حافظه پاک نمی‌شوند و همیشه راهی برای بازگرداندن آن‌ها وجود دارد. با دانستن این موضوع، سعی کنید گوشی را به شخصی بدهید که مورد اعتماد باشد یا خودتان نگهش دارید و فکر فروش آن را از سر خارج کنید. خصوصا اگر می‌خواهید آن را به شخصی بفروشید که هیچ شناختی از او ندارید. چون نمی‌دانید هدفش از خرید گوشی چیست.
وقت طلاست: فروش یک گوشی دست دوم نیاز به تلاش و زمان زیادی دارد. شاید ساعت‌ها و روزها تلاش کنید اما نتوانید گوشی خود را با قیمت مناسبی که مد نظر داشتید بفروشید. بسته به نوع فعالیتی که انجام می‌دهید، می‌توانید از این فرصت برای انجام یک کار مفیدتر استفاده کنید و حتی درآمدزایی کنید.
شاید این کار خطرناک باشد: اگر تازه‌کار باشید و با چم و خم کار آشنایی نداشته باشید، این احتمال وجود دارد که سرتان کلاه برود. گاهی اوقات شما باید با افراد غریبه دیدار کنید یا به آن‌ها اعتماد کنید و این اعتماد شاید در نهایت به ضررتان تمام شود.
قبل از فروش گوشی باید چه کاری انجام دهم؟
حالا تصور می‌کنیم شما تمام این نکات را خواندید اما باز هم تصمیم خود را گرفته و می‌خواهید گوشی خود را بفروشید. حالا یک سری نکته وجود دارد که باید آن‌ها را به خاطر داشته باشید چون فروش گوشی دست دوم اصلا کار راحتی نیست ولی اگر یک سری نکات را بدانید، به نظر نمی‌رسد دیگر کار خیلی سختی داشته باشید.
ارزش گوشی خود را مشخص کنید
اینکه بدانید گوشی شما چقدر می‌ارزد، کار خیلی سخت و دشواری نیست،‌ البته اگر گوشی شما در دسترس قرار داشته باشد. چون در غیر این صورت اصلا قیمتی برای آن در هیچ یک از فروشگاه‌های آنلاین ثبت نخواهد شد. اما نگران نباشید، این مشکل را می‌توان حل کرد.
کافی است سری به فروشگاه‌های فیزیکی در شهر خود بزنید و به فرد فروشنده بگویید اگر یک گوشی با مدلی مشابه گوشی شما به صورت دست دوم موجود باشد، با چه قیمتی می‌توانید آن را خریداری کنید؟ توجه داشته باشید در صورت امکان نگویید خودتان قصد فروش گوشی را دارید. احتمالا می‌دانید دلیل این کار چیست، بنابراین سعی کنید صدایش را در نیاورید. توجه داشته باشید جست‌و‌جو را فقط با یک‌بار رفتن به یک فروشگاه متوقف نکنید. به بیش از ۵ یا ۶ فروشگاه بروید و از تمام آن‌ها اطلاعاتی را که می‌خواهید دریافت کنید تا مطمئن شوید گوشی شما چقدر می‌ارزد.
توجه داشته باشید اگر گوشی شما مشکل خاصی داشته باشد، نمایشگر آن تعویض شده باشد، خط و خش روی پنل پشتی یا نمایشگر آن وجود داشته باشد، بلندگوهای آن خراب باشند، باتری آن نیاز به تعویض داشته باشد یا اصلا تعویضی باشد و بسیاری موارد دیگر که یک گوشی را دست دوم می‌سازد، باید حتما هنگام فرایند دریافت اطلاعات، آن‌ها را به اطلاع فروشندگان بگذارید. هرچند در این شرایط شاید مجبور شوید بگویید خودتان قصد فروش دارید. اگر مطمئن شدید گوشی شما چقدر می‌ارزد، مراحل زیر را انجام دهید.
از گوشی خود فایل پشتیبان بگیرید
به احتمال زیاد کسی گوشی خود را می‌فروشد که بخواهد یک گوشی جدید بخرد. در نتیجه احتمالا به اطلاعات قدیمی خود روی گوشی جدید نیاز خواهد داشت. توصیه می‌شود در این شرایط سری به حساب کاربری خود زده و از تمام اطلاعات ضروری نظیر مخاطبین، تصاویر، فیلم‌ها و… فایل پشتیبان تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید تمام این اطلاعات قبل از تحویل گوشی به مشتری، کاملا پشتیبان‌گیری و از روی گوشی قدیمی شما حذف شده باشد.
بهترین کار برای حذف کردن اطلاعات هم این است که گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگشت بدهید. با انجام این کار، همانطور که از نامش پیداست، گوشی تماما به حالت نخست خود باز می‌گردد، تمام اپلیکیشن‌ها پاک می‌شوند، تمام تنظیمات به حالت اولیه برمی‌گردند و گوشی عملا نو می‌شود. حتی فرایند راه‌اندازی گوشی را هم باید دوباره انجام دهید. توجه داشته باشید قبل از اینکه تنظیمات را برگردانید، حتما تمام حساب‌های کاربری لینک شده به گوشی را حذف کنید چون شخص دیگر شاید نتواند حساب کاربری خود را به گوشی بدهد.
برای بازگشت گوشی به تنظیمات کارخانه بسته به مدل محصولی که در اختیار دارید، باید مسیر متفاوتی را بروید. اما به صورت کلی وقتی وارد تنظیمات گوشی شدید، در قسمت جست‌و‌جو، عبارت «Reset» را سرچ کنید که با این کار، صفحه‌ی مربوط به آن بالا خواهد آمد. به صورت کلی پیشنهاد می‌شود آموزش بازگشت گوشی به تنظیمات کارخانه را از طریق اینترنت دریافت کنید.
تصاویر زیبایی از گوشی خود بگیرید
این به کسانی توصیه می‌شود که قصد دارند گوشی خود را به صورت غیر حضوری و از طریق وب‌سایت‌های آنلاین به فروش برسانند. چون در بستر نت، تنها راه ارتباطی مشتری با شما از طریق تماس تلفنی و تصاویری است که از محصول خود به اشتراک می‌گذارید. در نتیجه باید سعی کنید تا جایی که امکان دارد، تصاویر خوب و باکیفیتی از گوشی خود ثبت کنید. در برخی مواقع دیده شده کاربرانی که قصد خرید گوشی را دارند، به کسانی که به موارد این‌چنینی اهمیت می‌دهند، بیشتر اعتماد می‌کنند.
بنابراین گوشی را ابتدا تمیز کنید و آن را روی یک سطح مناسب با پس‌زمینه‌ی زیبا قرار دهید. توجه داشته باشید تصویر شما هنری نیست، بنابراین باید گوشی حتما در زاویه‌ای که مد نظر است، به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شود. اگر گوشی خط و خش خاصی دارد، شکسته است، مشکلی دارد که با یک نگاه می‌توان آن را متوجه شد، حتما، تأکید می‌کنم، حتما طوری عکس بگیرید که مشتری از طریق تصاویر متوجه آن‌ها بشود. سپس در توضیحات می‌توانید بنویسید که دلیل این خط و خش چیست.
توجه داشته باشید گوشی باید در تصاویر به بهترین شکل ممکن به نمایش در بیاید اما نه به شکلی غیر واقعی. بنابراین سعی کنید اگر مشکلی در ظاهر آن وجود دارد، در تصاویر نمایان باشد.
سعی کنید نور محیط را به گونه‌ای تنظیم کنید که تصویر گوشی خیلی تاریک یا خیلی روشن ثبت نشود. اطراف گوشی را هم خیلی شلوغ نکنید. به خاطر داشته باشید همانطور که گفته شد قرار نیست عکسی هنری از گوشی بگیرید، فقط قرار است در یک محیط مناسب با پس‌زمینه‌ای زیبا، شرایط واقعی آن را به مخاطب اعلام کنید. بنابراین به هیچ چیز خاصی نیاز ندارید. چون شاید مشتری فکر کند شما می‌خواهید با این کارها او را گول بزنید. پس سعی کنید هیجان‌زده نشوید.
گوشی خود را از چه طریقی به فروش برسانم؟
در وب‌سایت منبع، نام فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین به عنوان بستری برای فروش ذکر شده که از جمله این موارد می‌توان به eBay، شرکت‌های مخابراتی و… اشاره کرد. از آن‌جایی که ما در ایران زندگی می‌کنیم و دسترسی به چنین فروشگاه‌هایی نداریم، به ذکر چند پلتفرم می‌پردازیم که می‌توانید به کمک آن‌ها، گوشی دست دوم خود را به فروش برسانید.
دیوار و شیپور
دیوار یک بستر عالی برای فروش لوازم نو و دست دوم است. این وب‌سایت که اپلیکیشن آن هم در دسترس قرار دارد، یک بستر برای درج آگهی به حساب می‌آید و کاربران می‌توانند هر محصولی که دارند را از طریق آن به فروش برسانند. کافی است در آن ثبت نام کنید، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و تصاویر گوشی را نیز بارگذاری کنید. حالا اینکه خرید محصول به چه صورتی انجام بگیرد، به توافقی که شما با مشتری می‌کنید بستگی دارد. شیپور هم دقیقا کاربرد مشابهی با دیوار دارد و ترجیح یکی بر دیگری فقط به تجربه‌ی کاربری شما برمی‌گردد.
اینستاگرام و فیسبوک
اگر کسی را می‌شناسید که تعداد دنبال‌کنندگان آن در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب نظیر اینستاگرام و فیسبوک زیاد است، از او بخواهید آگهی فروش گوشی شما را پست یا استوری کند. با این کار تعداد زیادی از کاربران از بابت این موضوع مطلع می‌شوند و اگر قصد خرید داشته باشند، با شما تماس می‌گیرند. شرایط آگهی کردن محصول در این شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی مشابه دیوار و شیپور است. با این تفاوت که اینجا دیگر نیازی به ثبت نام ندارید. اگر هم کسی را نمی‌شناسید که برای شما آگهی فروش را پست کند، می‌توانید از دوستان و آشنایان‌تان بخواهید که در استوری‌های خود، این خبر را به اطلاع دنبال‌کنندگان‌شان برسانند. با دست به دست شدن این خبر، قطعا تعداد زیادی از افراد آن را خواهند دید. بنابراین شبکه‌های اجتماعی را به عنوان بستری عالی برای فروش گوشی دست دوم خود فراموش نکنید.
فروشگاه‌های فیزیکی
یکی دیگر از روش‌های فروش گوشی دست دوم این است که آن را به فروشگاه‌ها برده و از فروشنده بخواهید در صورت وجود تقاضا، گوشی را برای شما بفروشد. در این شرایط فروشنده اندکی از مبلغ را برای خود می‌گیرد و بخش بزرگی را به شما می‌دهد. اما تجربه ثابت کرده در این روش، کاربران سریع‌تر می‌توانند پاسخ بگیرند. البته اگر گوشی در نزد کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. طبیعتا یک گلکسی A22 دست دوم خیلی دیرتر از آیفون ۱۱ به فروش می‌رود، بنابراین باید با در نظر گرفتن تمام موارد، به اندازه‌ی کافی صبوری به خرج داد.
نکات مهم دیگر
ایمنی خود را در اولویت قرار دهید
در خریدهای غیر حضوری، اگر واسطه‌ای قرار داشته باشد که فرایند خرید و فروش را با دریافت کارمزد انجام دهد، واقعاً عالی خواهد بود. اما اگر واسطه‌ای وجود نداشته باشد،‌ به احتمال بسیار فراوان این شما هستید که باید خودتان تمام کار را انجام دهید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد، در ابتدا پول را دریافت کرده و گوشی را ارسال کنید؛ اصلا روند طبیعی کار هم همین است. در غیر این صورت معامله را به شکل حضوری برگزار کنید.
به همراه شخص مقابل به یک فروشگاه بروید تا از صحت ادعاهای شما مبنی بر خوب بودن گوشی (در صورتی که چنین ادعایی را مطرح کردید)، مطمئن شود. سپس در همان قرار ملاقات به او وقت بدهید تا گوشی را از هر لحاظ که خواست مورد بررسی قرار دهد. اما توجه داشته باشید در تمام طول مدت بررسی، شما هم باید بدانید چه اتفاقی دارد رخ می‌‌دهد. قرار ملاقات را هم سعی کنید در یک جای شلوغ نظیر کافه، فروشگاه موبایل، یک مکان عمومی و شلوغ و… بگذارید که بدانید اتفاق خاصی برایتان رخ نمی‌دهد. البته شرایط باید طوری باشد که مشتری هم احساس بدی نداشته باشد.
صادق و در دسترس باشید
شما قصد دارید گوشی خود را بفروشید تا بتوانید بیشترین پول را از فروش آن بدست بیاورید. به خاطر داشته باشید که شخص خریدار هم دارد با این کار، یک سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد. حال یا پول کافی برای خرید گوشی بهتر نداشته با هرچه که بوده، تصمیم گرفته گوشی شما را به صورت دست دوم بخرد. پس شما نباید به او و اعتمادی که به شما کرده خیانت کنید. بنابراین سعی کنید کاملا صادق باشید و حتی کوچک‌ترین مشکل را هم به اطلاع شخص خریدار برسانید. توجه داشته باشید شخصی که در رابطه با چیز کوچکی دروغ بگوید، احتمال دارد در رابطه با چیزهای بزرگ‌تر هم دروغ بگوید؛ بنابراین سعی نکنید چنین حسی را به طرف مقابل خود القا کنید.
خریدار همچنین می‌خواهد اطلاعات زیادی را از بابت گوشی شما داشته باشد. در نتیجه سعی کنید برای پاسخ‌دهی به پرسش‌های او در دسترس باشید. سعی کنید رفتار دوستانه از خود نشان دهید تا او بتواند حس امنیت از شما دریافت کند و از بابت خریدی که داشته، خوشحال باشد. چون خرید یک محصول دست دوم ریسک بالایی دارد و واقعاً اگر کسی مجبور نباشد، دست به چنین کاری آن هم در این شرایط نمی‌زند. پس سعی کنید این حس اطمینان را به طرف مقابل بدهید که محصول مورد نظر کیفیت بالایی دارد.
آیا باید تخفیف بدهیم؟
این مسأله کاملا به شما بستگی دارد. اما پیشنهاد می‌شود همیشه مبلغ کمی را به خریدار تخفیف بدهید. ۵ یا ۱۰% تخفیف آنقدر زیاد نیست که باعث شود ضرر کنید، بنابراین سعی کنید همیشه برای این موضوع دست و دلباز باشید تا بتوانید راحت‌تر گوشی خود را به فروش برسانید. البته وقتی می‌دانید کسی با قیمت شما موافقت می‌کند، دیگر بحث تخفیف را پیش نکشید و سعی کنید در ابتدا با همان قیمتی که اعلام کردید، محصول خود را به فروش برسانید.
با داشتن این موارد در ذهن خود، می‌توانید به راحتی به فروش گوشی دست دوم اقدام کنید. توجه داشته باشید همیشه در عمل ممکن است شرایط با آنچه که در این مطلب گفته شده فرق داشته باشد. بنابراین این نکات را به عنوان یک راهنما در نظر بگیرید و نه کاری که باید حتما در هر شرایطی انجام دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس