آخرین خبرها از دو شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 و کراس لوک TF21


آخرین خبرها از دو شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 و کراس لوک TF21

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو گفت دو شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 و کراس لوک TF21 طراحی شدند و در مرحله آماده‌سازی قرار دارند. محسن رضایی منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو عنوان کرد پس از اینکه خطیبی به عنوان مدیرعامل جدید این گروه خودروسازی انتخاب شد، کار... نوشته...

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو گفت دو شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 و کراس لوک TF21 طراحی شدند و در مرحله آماده‌سازی قرار دارند.

محسن رضایی منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو عنوان کرد پس از اینکه خطیبی به عنوان مدیرعامل جدید این گروه خودروسازی انتخاب شد، کار روی برنامه‌های توسعه‌ای قبلی نیز ادامه پیدا کرد. وی افزود دو شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 و کراس لوک TF21 طراحی شدند و در مرحله آماده‌سازی قرار دارند. البته روی استایل ایران خودرو K125 نیز تغییراتی را اعمال کردیم.

ایران خودرو K125 و کراس لوک TF21 در راهند

آخرین خبرها از دو شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 و کراس لوک TF21آخرین خبرها از دو شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 و کراس لوک TF21

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو در ادامه گفته‌های خود بیان کرد به زودی دو پروژه K125 و پروژه TF21 به لیست محصولات ایران خودرو اضافه خواهند شد. پروژه ایران خودرو K125 در کلاس C و در ردیف شاسی بلندها قرار دارد. پروژه TF21 نیز در کلاس B جای داشته و یک خودرو کراس لوک خواهد بود.

طبق گفته رضایی منش، بخش طراحی دیتیل دیزاین محصول ایران خودرو K125 به پایان رسیده و مرحله قالب‌سازی این محصول را آغاز کردیم. وی افزود قرار است مدل‌های اولیه این خودرو نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ به شکل پروتوتایپ ساخته شوند. مرحله صنعتی‌سازی و تولید انبوه این خودرو نیز تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به انجام خواهد رسید.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو در ادامه با اعلام اینکه مدیرعامل این گروه خودروسازی پروژه TF21 را پس از آغاز دوره مدیریت خود به تصویب رساند گفت مدل مفهومی این خودرو را در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ ساخته‌ایم و وزیر صمت نیز با حضور در مرکز تحقیقات ایران خودرو در تاریخ ۱۳ فروردین از این محصول دیدن کردند.

آخرین خبرها از دو شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 و کراس لوک TF21آخرین خبرها از دو شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 و کراس لوک TF21

رضایی منش با اشاره به اینکه این محصول طی ۱۸ ماه آینده روانه بازار خواهد شد گفت در همین راستا سعی داریم طراحی دیتیل دیزاین آن را تا آخر تیرماه به سرانجام برسانیم. وی افزود خودرو تارا بر اساس پلتفرم IKP1 توسعه پیدا کرده و محصول K125 نیز طبق همین پلتفرم ساخته خواهد شد. البته برخلاف تصور افراد، پلتفرم فقط شاسی و بدنه خودرو را شامل نمی‌شود؛ در واقع موارد دیگری چون بدنه، تزئینات، پاورترین، سیستم تعلیق، برق و شبکه نیز به پلتفرم تعلق دارند. استفاده از پلتفرم‌ها به این گونه باعث مدیریت هزینه‌ها خواهد شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو در خصوص پروژه TF21 نیز عنوان کرد این محصول بر پایه پلتفرم P200 توسعه پیدا کرده و اگر تیراژ این محصول افزایش پیدا کند، تولید محصولات 206 را نیز به دلیل اینکه نمی‌توانند برخی استانداردها نظیر استاندارد ایمنی عابر پیاده را پاس کنند، متوقف خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر