خرید لوازم خانگی در شرایط کنونی امکان پذیر است؟!


لوازم خانگی نیاز اصلی هر خانه است و نمی توانید خانه ای را پیدا کنید که حداقل دو یا سه عدد لوازم خانگی در آن وجود نداشته باشد. در ایران همیشه بحث تورم وجود داشته است اما در ایران به چند دلیل دیگر این روزها نه تنها قیمت لوازم خانگی بالاست بلکه حتی نمی توان خیلی از برندهای معتبر خارجی را در بازار پیدا کرد و اگر هم بتوانید پیدا کنید احتمالا زیاد آن...

لوازم خانگی نیاز اصلی هر خانه است و نمی توانید خانه ای را پیدا کنید که حداقل دو یا سه عدد لوازم خانگی در آن وجود نداشته باشد. در ایران همیشه بحث تورم وجود داشته است اما در ایران به چند دلیل دیگر این روزها نه تنها قیمت لوازم خانگی بالاست بلکه حتی نمی توان خیلی از برندهای معتبر خارجی را در بازار پیدا کرد و اگر هم بتوانید پیدا کنید احتمالا زیاد آن کالا قاچاق است و نمی توان به اصل بودن آن اعتماد کرد.

در این بخش خبری قرار است بررسی کنیم که با در نظر گرفتن این موضوعات آیا امروزه می توان دست به خرید لوازم خانگی جدید زد یا این که تعمیر آن برای خانواده ها از نظر هزینه به صرفه تر است.

خرید لوازم خانگی در شرایط کنونی امکان پذیر است؟!

اصلی ترین علت های گرانی و کمیاب شدن لوازم خانگی

علاوه بر تورم همیشگی که در کشور ما وجود دارد برای لوازم خانگی دلایل بیشتری موجب گرانی این کالاهای ضروری شده است. اولین دلیل که در چند سال اخیر ایجاد شده است ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی است.

این موضوع باعث شده است که نتوانید به راحتی در بازار محصولاتی از برندهای کره ای مثل ال جی و سامسونگ یا برندهای ژاپنی مانند پاناسونیک و... پیدا کنید. و اگر هم پیدا کنید هم اطمینان از اصل بودن آن ندارید و هم اینکه قیمت آن بسیار بالا خواهد بود.

ریسک خرید کالاهای قاچاق به هیچ عنوان منطقی نیست، چرا که اصلا خبر ندارید کالایی که در دست شماست قبلا باز شده است یا نه و یا اینکه اصلا برند آن واقعی است یا خیر. این کالاها فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و اگر محصول شما خراب شد دستتان به جایی بند نیست. افراد سودجو ممکن است در این شرایط با اخذ مبالغ زیاد اجناس بنجل و غیر اصل به شما تحویل دهند.

وقتی ورود لوازم خانگی خارجی ممنوع باشد فقط برندهای ایرانی می توانند اجناس خود را به بازار عرضه کنند و این مسئله چالش های رقابتی را تا حد زیادی کاهش می دهد. کاهش یافتن چالش های رقابتی باعث می شود که اجناس کم کیفیت باقی بمانند و پیشرفتی در آن ها حاصل نشود.

از طرفی از آنجایی که اغلب قطعات ساخت لوازم خانگی از خارج وارد می شود با توجه به بالا بودن قیمت دلار قیمت اجناس داخلی هم بسیار بالاست و با توجه به وضع معیشتی مردم هرکسی قادر به خرید این کالاها نیست این در حالی است که با خرید این اجناس باید ریسک نداشتن کیفیت لازم را هم در نظر بگیرید.

خرید لوازم خانگی در شرایط کنونی امکان پذیر است؟!

اگر چند سال پیش می توانستید لباسشویی سامسونگ را با قیمت خیلی ارزان در بازار پیدا کنید این روزها این موضوع یک امر محال است و تنها می توانید اجناس ایرانی را با قیمت های گران پیدا کنید. برای این که این مسئله را متوجه شوید حتما لازم نیست که به بازار بروید کافی است سری به فروشگاه های اینترنتی معتبر بزنید و اقلام لوازم خانگی را جستجو کنید تا هم ببینید که اجناس خارجی پیدا نمی شوند و هم ببنید که همین اجناس موجود چه قیمت های گران و بالایی دارند.

آیا خرید بهتر است یا تعمیر؟

بیایید با این توصیفات برگردیم به سوالی که مطرح کرده بودیم. آیا خرید لوازم خانگی به صرفه تر است یا بهتر است تعمیر آن ها بپردازیم؟

احتمالا خودتان تاکنون به جواب این پرسش رسیده اید اگر یک محصول مانند سامسونگ یا ال جی دارید حتی با بدترین خرابی ها بهتر است که آن ها را کنار نگذارید و نسبت به تعمیر آن ها اقدام کنید. مثلا اگر یک لباسشویی سامسونگ در خانه دارید که برد الکترونیکی آن سوخته است به جای خرید یک ماشین لباسشویی دیگر که قطعا هزینه سنگینی برای شما خواهد داشت نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ خود اقدام کنید. این کار هم وقت کمتری از شما خواهد گرفت هم هزینه زیادی نمی پردازید و هم از کیفیت کالای خود مطمئن هستید.

البته در این زمینه باید مسائل بیشتری را هم در نظر بگیرید. مثلا این که دستگاه شما چقدر عمر کرده است و احتمال دارد چند سال دیگر کارایی داشته باشد. مسئله دیگر این است که باید تحقیق کنید که هزینه تعمیر شما چقدر خواهد بود گاهی هزینه تعمیر برای اجناسی که طول عمرشان گذشته است ممکن است به صرفه نباشد.

برای این که دقیقا بتوانید به این سوال که آیا تعمیر برای شما به صرفه تر است یا خرید محصول جدید جواب دهید باید ابتدا این مسائل را برای خود مطرح کنید و شرایط خود را بسنجید تا بهترین پاسخ به سوال مورد نظر را پیدا کنید.

اگر یک لوازم خانگی دارید و نگران این هستید که بعد از خراب شدن آن چکار کنید نگران نباشید. اول این که مراکز تعمیر لوازم خانگی معتبر زیادی در ایران فعال هستند که می توانید دستگاه خود را برای تعمیر به دست آن ها بسپارید.

دوم این که در صورت نگهداری و استفاده درست از لوازم خانگی و سرویس به موقع آن ها، این دستگاه ها خراب نخواهند شد. باید سعی کنید لوازم خانگی خود را از نوسانات برق حفظ کنید. نوسانات برق یکی از علت های مهم خراب شدن لوازم خانگی است.

خرید لوازم خانگی در شرایط کنونی امکان پذیر است؟!

آیا مراکز تعمیر معتبر هستند؟

مراکز تعمیر لوازم خانگی معتبر زیادی در تهران و دیگر شهرهای ایران وجود دارد اما مراکزی هم وجود دارند که به صورت واسطه ای بین تکنسین و شما عمل می کنند و این مراکز هیچ مسئولیتی در قبال کار تکنسین ندارند. از آنجایی که عموما برای مصرف کننده تشخیص اصل و غیر اصل بودن قطعات لوازم خانگی دشوار است بهتر است حتما با جایی تماس بگیرید که به آن اطمینان دارید. برای تعمیر لوازم خانگی باید به اندازه خرید آن حساسیت به خرج بدهید و به دنبال تیم، گروه یا مرکزی باشید که در این زمینه خدمات کاملا صادقانه ارائه می دهند.

یکی از مراکز معتبری که در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ و دیگر لوازم خانگی وجود دارد مرکز کاراباما است. این مرکز با در اختیار داشتن بیش از 1100 تکنسین مجرب و کارکشته سعی بر آن دارد که بهترین خدمات ممکن در زمینه تعمیرات را به شما ارائه دهد. برخلاف مراکز واسطه ای که از آن ها یاد کردیم این مرکز نقش واسطه ای بین تکنسین و مشتری ندارد و کار تکنسین های خود را تا 180 روز ضمانت می کند.

ویژگی تعمیر در محل این مرکز باعث می شود دردسر حمل لوازمی مانند یخچال و لباسشویی به خارج از خانه را نداشته باشید و از شر هزینه های اضافی مثل هزینه کارگر و حمل و نقل که برایتان گران هم در می آید خلاص شوید.

یکی از نگرانی های مهمی که مصرف کنندگان برای تعمیر لوازم خانگی در نظر می گیرند بحث حریم شخصی و حریم خانواده است. تکنسین های کاراباما دارای گواهی های تضمینی از مراجع قضایی در این زمینه هستند و در صورت تماس با آن ها خیالتان در زمینه حفظ حریم شخصی کاملا راحت خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس