قاعده تغییر قیمت کالاها به زودی ابلاغ می‌شود


قاعده تغییر قیمت کالاها به زودی ابلاغ می‌شود

وزیر اقتصاد گفت: وزارت صمت پیشنهادی در خصوص افزایش قیمت کالاها داده که ظرف چند روز آینده در ستاد تنظیم بازار تصویب و اعلام می‌شود.

آقای احسان خاندوزی گفت: ستاد تنظیم بازار مسئولیت کنترل قیمت‌ها را دارد، وزارت صمت پیشنهاد خوبی را در خصوص تغییر قیمت کالاها آورده اند که در ستاد هم تصویب اولیه آن صورت گرفته است و ظرف چند روز آینده رسما مصوبه ستاد تنظیم بازار ابلاغ خواهد شد.

به گفته خاندوزی، بر مبنای این ابلاغیه، سایر تولیدکنندگان کشور صرفا با رعایت همان قاعده و منطق کارشناسی اقتصادی، امکان افزایش قیمت‌های خود را پیدا خواهند کرد که تفسیر آن توسط وزیر صمت صورت خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد گفت: تمام بخشنامه‌ها و آیین نامه‌هایی که از این به بعد توسط وزارت اقتصاد به هیات دولت ارسال می‌شود، حتما باید با اخذ نظر نهاد‌های تخصصی، انجمن ها، تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور صورت گرفته باشد. همچنین باید درج شود که نظر کدامیک از نهاد‌ها اخذ شده و سپس دولت قاعده‌ای را تصویب کند که مشکلات آن از قبل دیده شده باشد، تا نیاز به اصلاحات و تغییرات پیاپی نباشد.

به گفته خاندوزی، سازمان امور مالیاتی مکلف شد ظرف یک ماه آینده هیات ویژه‌ای را برای رسیدگی به شکایت شرکت‌های دانش بنیان آماده به کار کند و در این هیات بر روی رفع مسائل مالیاتی این شرکت‌ها تاکید شود.

وزیر اقتصاد می گوید: با توجه به اینکه آیین نامه اجرایی تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال مربوط به تسهیلات حوزه اشتغال و تولید است و توسط وزارت اقتصاد تهیه شده، حداقل ۱۰ درصد از سهم تسهیلات تبصره ۱۸ را برای شرکت‌های دانش بنیان با نرخ ۲ درصد پایین‌تر از سایر تولیدکنندگان تسهیلات دیده ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر