آتش نشانان تهران در متروپل آبادان چه کردند؟


آتش نشانان تهران در متروپل آبادان چه کردند؟

50 نفر از آتش‌نشانان تهران در عملیات آواربرداری حادثه ریزش ساختمان متروپل حضور داشتند.

آتش نشانان تهران در متروپل آبادان چه کردند؟

به گزارش راهبرد معاصر سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به حضور ۵۰ نفر از آتش‌نشانان تهران در عملیات آواربرداری حادثه ریزش ساختمان متروپل، اقدامات انجام شده ازسوی تیم اعزامی به این محل را تشریح کرد.

سید جلال ملکی با بیان اینکه فرماندهی میدانی عملیات آواربرداری ساختمان ۱۰ طبقه متروپل بر عهده آتش‌نشانی تهران گذاشته شده است، اظهار کرد: آتش‌نشانان تهرانی ساعاتی پس از ریزش ساختمان متروپل به همراه تجهیزات به سمت آبادان حرکت کرده و ساعاتی بعد با حضور در محل عملیات خدو را آغاز کردند که این روند تا امروز ادامه دارد. در حال حاضر نیز عملیات آواربرداری و جست‌وجو با جدیت و سرعت بیشتری در جریان است.

وی ادامه داد: با اضافه شدن نیروهای عملیاتی در اضلاع دیگر و افزوده شدن چندین دستگاه خودرو لجستیکی سرعت عملیات افزایش یافته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانی تهران در قسمت شمالی محل ریزش آوار فعالیت می‌کند اظهار کرد: به صورت چشمی می‌توان گفت که بخش قابل توجهی از آوار برداشت شده است.

آتش نشانان تهران در متروپل آبادان چه کردند؟

ملکی درباره خطر ریزش مجدد بخش باقی مانده ساختمان متروپل اظهار کرد: لرزش‌های ساختمان از سوی گروه‌های مهندسی با استفاده از دستگاه‌های لرزه نگاری بررسی می‌شود و در صورتی که احتمال ریزش وجود داشته باشد عملیات متوقف شده و پس از رفع خطر دوباره ادامه پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: ملاحظات لازم برای آسیب ندیدن افرادی که در محل عملیات آوار برداری ساختمان متروپل حضور دارند در نظر گرفته شده است اما هر روز با تاکتیک‌های متفاوت و پیچیده‌تری سر و کار داریم. آتش‌نشانانی از سراسر کشور در محل وقوع حادثه حضور دارند و با جان و دل برای آواربرداری تلاش می‌کنند.

آتش نشانان تهران در متروپل آبادان چه کردند؟

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه تا زمانی که پایان عملیات اعلام شود، آتش‌نشانی تهران در محل حضور خواهد داشت، گفت: امروز به بخشی از زیرزمین دسترسی پیدا کردیم. تقریبا پر از آواری شکننده بود؛ آوار قسمت‌های بالاتر روی هم خراب شده بود و تقریبا مشابه پلاسکو بود، اما در زیرزمین اوضاع متفاوت بود و ما شاهد آوار شکننده بودیم که این موضوع عملیات را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده بود.

استفاده از تجربیات پلاسکو در متروپل

ملکی در ادامه با اشاره به فعالیت و حضور ۵۰ نفر از آتش‌نشانان تهرانی در محل عملیات آواربرداری پلاسکو اظهارکرد: فرماندهان عملیاتی که از تهران به آبادان آمدند در عملیات پلاسکو حضور داشتند. قطعا و صد درصد از تجربیات پلاسکو در حادثه متروپل آبادان استفاده می‌کنیم.

آتش نشانان تهران در متروپل آبادان چه کردند؟

به گزارش ایسنا حوالی ساعت ۱۲:۳۰ روز دوم خرداد ماه، ساختمان تجاری اداری متروپل آبادان دچار ریزش شد که بخش قابل توجهی از آن تخریب شد. در آماری که از سوی مقامات و مسئولان اعلام شد پیش‌بینی می‌شد که تا حدود ۸۰ نفر به علت ریزش این ساختمان محبوس، گرفتار شده یا جان خود را از دست داده باشند. حالا با گذشت هفت روز از این حادثه بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی منابع رسمی ۳۲ نفر جان خود را از دست داده و ۳۸ نفر همچنان مفقود هستند. /ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...