انفصال بیمه ای 9 هزار نفر در خراسان جنوبی


 انفصال بیمه ای 9 هزار نفر در خراسان جنوبی

اسدی گفت: 20 تا 25 درصد بیمه شدگان دارای انفصال بیمه ای هستند که حدود 9 هزار نفر هستند و صندوق برای پرداخت مزایای این افراد در آینده با مشکل مواجه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا اسدی» امروز (6 خرداد) در نشست خبری اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بین چهار صندوق بیمه‌ ای از لحاظ ضریب پوشش و جمعیت در رتبه دوم بعد از بیمه تامین اجتماعی قرار دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه متقاضیان با داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 50 سال سن می توانند عضو این صندوق شوند، گفت: روستائیان، عشایر، کشاورزان، رانندگان حمل بار، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، زنبورداران، بافندگان قالی، فرش، گلیم و جاجیم، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام پزشکی و سایر گروه‌های جامعه هدف می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

اسدی در ادامه با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای 17 هزار دانشجو است، افزود: دانشجویان هم به زودی به این بیمه می‌پیوندند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان هم پیگیر بیمه کارگران فصلی کشور با جمعیت 300 هزار نفراست که در استان نیز به زودی کارگران فصلی فاقد هیچگونه بیمه‌ای شناسایی و تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی از بیمه 52 هزار و 432 نفر در صندوق بیمه روستاییان و عشایر در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از تعداد بیمه شده ها تا کنون چهار هزار و ۸۷۲ نفر مشمول حقوق شده اند که شامل ۲ هزار و ۶۴۷ نفر بازنشسته، ۲ هزار و ۵۹ نفر فوتی و ۱۸۶ نفر از کار افتاده کلی هستند.

اسدی بیان کرد: در حال حاضر بیمه پرداز فعال ۳۳ هزار و ۱۳۳ نفر هستند که در صورت وقوع حادثه افرادی که به هر دلیلی حق بیمه پرداخت نمی کنند از مزایا برخوردار نمی شوند و باید حتما برای تمدید بیمه مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: ۲۰ تا ۲۵ درصد بیمه شدگان دارای انفصال بیمه ای هستند که حدود 9 هزار نفر هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی افزود: از لحاظ پوشش بیمه‌ای دارای جایگاه ۱۲ کشور هستیم که با توجه به شرایط استان راضی کننده نیست.

اسدی گفت: شهرستان قاینات با بیمه 46 درصد جمعیت مشمول بیشترین و شهرستان فردوس با 26 درصد نسبت به جمعیت، کمترین جمعیت تحت پوشش را به خود اختصاص داده ، و بعد از قاینات شهرستان‌های خوسف، بیرجند، طبس، سرایان، بشرویه، زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان به ترتیب در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۱۰ هزار بیمه شده فعال هستند، گفت: امسال برنامه این است یک‌میلیون نفر جدید بیمه شوند که سهم استان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است که برای این منظور تقاضا داریم اعضای شورا، فرمانداران و سایر همکاری کنند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نجات هشت ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان