21 میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان بین شهرداری‌های مورد هدف بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان توزیع شد


21 میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان بین شهرداری‌های مورد هدف بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان توزیع شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: 21 میلیارد تومان اعتبار تخصص یافته قیر رایگان از سال گذشته تاکنون بین شهرداری‌های زاهدان، زابل، جالق، بنجار، دوست محمد، ادیمی، محمدآباد، سراوان و میرجاوه وسوران جهت آسفالت معابر محلات مورد هدف باز آفرینی شهری توزیع شد.

عطاء اله‌اکبری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این اعتبار از محل اعتبارات شرکت ملی بازآفرینی شهری در قالب حواله به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این تخصیص در راستای بالابردن شاخص‌های کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف استان برنامه‌ریزی شده است و شهرداریها موظف اند سهمیه قیر را صرف معابر فاقد آسفالت نمایند.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان حاشیه نشینی را یکی از چالش مهم شهری این استان برشمرد و گفت: این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه شهرهای استان علاوه بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها، پروژه‌های مختلف بازآفرینی شهری را در حاشیه شهرهای زاهدان، زابل، خاش و سراوان در دست اجرا دارد.

اکبری افزود: به همین منظور در شهرهای مورد هدف طرح‌های بازآفرینی سیستان و بلوچستان اقداماتی مختلف نظیر اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف، ساخت فضاهای تفریحی و تکمیل بازارچه‌های محله‌ای در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین وسعت بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان های تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار ۷۷۸ هکتار عنوان کرد و افزود: تمام تلاش این اداره کل با اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان‌های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف بازآفرینی شهری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی