طرز تهیه پیتزا سبزیجات فست فودی با فر و بدون فر


طرز تهیه پیتزا سبزیجات فست فودی با فر و بدون فر

طرز تهیه پیتزا سبزیجات خوشمزه و رژیمی به روش فست فودی با فر و بدون فر

طرز تهیه پیتزا سبزیجات فست فودی با فر و بدون فر

مواد لازم برای تهیه پیتزا سبزیجات رژیمی

خمیر پیتزا در سایز دلخواه ۱ عدد پیاز نگینی خورد شده ۱ عدد پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم قارچ ۶ عدد کدو سبز ۲ عدد بادمجان ۲ عدد فلفل دلمه ای ۲ عدد گوجه فرنگی رنده شده ۲ عدد نخود فرنگی ۱ فنجان ذرت شیرین ۱ فنجان سس گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری روغن به میزان لازم آب به مبزان لازم آب لیمو به میزان لازم نمک، فلفل، آویشن، پاپریکا و زردچوبه به میزان لازم

مرحله اول : آماده سازی کدو و بادمجان

کدوها را به همراه بادمجان به صورت حلقه ای خورد کنید و سپس نمک بزنید و زمان دهید تا تلخ آب بادمجان و کدو گرفته شود. اگر تمایل دارید پیتزا سبزیجات شما کاملا رژیمی باشد، بعد از گذشت مدت زمان مناسب، کدو و بادمجان ها را در فر با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه به مدت ۲۰-۳۰ دقیه زمان دهید تا گریل شود. ویا در تابه با روغن بسیار کم سرخ کنید و از روغن در بیاورید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی پیاز

پیاز را هم که شسته و پوست آن را بگیرید و به صورت نگینی ریز خورد کنید. در تابه ای که کدو و بادمجان ها را سرخ کرده بودید، پیاز را هم نیز تفت دهید تا سرخ شود.

مرحله سوم: قارچ

در ماهی تابه دیگر قارچ های خورد شده و شسته شده را در تابه بریزد و با حرارت بالا و کمی آبلیمو تفت دهید و از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: ذرت و نخود سبز

در یک شیر جوش و یا قابلمه ۲ لیوان آب بریزید و کمی روغن و نمک، زمان دهید تا آب به جوش بیاید و ذرت و نخود فرتنگی را در آب در حال جوشیدن برزید به مدت ۱۰ دقیقه زمان دهید و سپس آب کشی نمائید.

مرحله پنجم: فلفل دلمه ای و گوجه

فلفل دلمه ای را به شکل نگینی خورد کرده و به همراه گوجه فرنگی رنده شده به پیاز داغ اضافه کنید. ادویه های لازم را بزنید و تفت دهید. ماهی تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مرحله ششم: آماده سازی پیتزای سبزیجات

پیتزا سبزیجات را می توانید در فر تهیه کنید و همینطور در ماهی تابه بر روی گاز. پس در این صورت تابه ی مورد نظر و یا سینی را با مقدار خیلی کم روغن چرب کنید، سپس خمیر پیتزا را در تابه یا سینی بگذارید و ابتدا بر روی خمیر پیتزا، سس گوجه فرنگی بریزید و پخش کنید تا سطح روی خمیر کاملا به سس آغشته شود، سپس پنیر پیتزا را به قسمت تقسیم کرده و مقداری را بریزید بر روی خمیر که به سس گوجه آغشته شده است و سپس کدو و بادمجان ها بچینید و بعد قارچ را و همینطور مخلفات آماده شده در ماهی تابه و در آخر هم نخود فرنگی و ذرت را بچینید و در آخر پنیر پیتزا را بریزید. به این ترتیب پیتزا سبزیجات شما آماده است که با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰-۱۵ دقیه آماده شود و یا در ماهی تابه به مدت ۲۰-۲۵ دقیه با حرارت متوسط بپزد و آماده برای سرو شود. پیتزا سبزیجات را پس از پخت با فر و یا ماهی تابه، در ظرف مورد نظر بگذارید و به همراه سالاد و یا هر چاشنی دیگر و نوشیدنی مورد نظر نوش جان فرمائید.

نکاتی در مورد خوشمزه شدن پیتزا سبزیجات خانگی

پیتزا سبزیجات را می توانید در هنگام تهیه مقدار سبزیجات آن را کم و یا زیاد کنید. پیتزا سبزیجات را می توانید به جای خمیر پیتزای ساده از گل گلم پودر شده تهیه بفرمائید. پیتزای سبزیجات جزء ساده ترین غذاهای فست فودی می باشد و به سرعت آماده میشود. پیتزا سبزیجات به دلیل رنگارنگ بودنش بسیار اشتها آور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا