مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت فعلا برگزار نخواهد شد


مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت فعلا برگزار نخواهد شد

دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: تا زمانی که آیین‌نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت اصلاح نشود مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار نخواهد شد.

مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت فعلا برگزار نخواهد شد

با توجه به فرارسیدن فصل برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی هنوز خبری از برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت نیست. در این رابطه دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت نکاتی را بیان کرد.

سوال: چرا مجامع سهام عدالت در سال گذشته برگزار نشد؟

پیمان حدادی: سال گذشته برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت مجامع نوبت اول‌شان برگزار کردند، اما به حد نصاب نرسیدند. یعنی ۵۰ درصد به علاوه یک سهم در مجمع حاضر نشدند. بر همین اساس این مجامع به نوبت دوم رسید.

در خصوص برگزاری مجامع نوبت دوم با توجه به ابهاماتی که وجود داشت (به طور مثال یکی از ابهامات این بود که هئیت رئیسه مجامع عمدتا نهاد‌های دولتی بودند) برای حل این ابهامات و اینکه اصلا جنس سهام عدالت مردمی است و یکی از اهداف این بوده که مالکیت و مدیریت شرکت‌های سرمایه پذیر از دولت به مردم انتقال داده شود؛ دادستانی‌های استانی جلوی برگزاری این مجامع را گرفتند.

سوال: چرا این مجامع اکنون برگزار نمی‌شود؟

پیمان حدادی: با توجه به اختلافات بین نهاد‌های مرتبط و سازمان‌های مربوطه در خصوص نوع مالکیت و مدیریت در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که نیاز به بررسی بیشتر و اصلاحات احتمالی آیین‌نامه اجرایی آزاد‌سازی سهام عدالت دارد؛ تصمیم شورای عالی بورس بر این شد فعلا نماد‌های این شرکت ها بسته باشند و تا زمانی که این آیین نامه اصلاح نشود مجامع برگزار نخواهد شد.

سوال: چه اقداماتی تاکنون برای برگزاری مجامع انجام شده است؟

پیمان حدادی: یک کارگروه ویژه از آذر سال گذشته ذیل شورای عالی بورس تشکیل شده است که این کارگروه حدودا از ۱۰ نهاد و سازمان مرتبط با سهام عدالت تشکیل شده و تاکنون چندین جلسه تشکیل داده است.این کارگروه تاکنون برخی از بند‌های آیین نامه اجرای سهام عدالت را اصلاح کردند و در جلسات آینده بقیه بند‌های آیین‌نامه بررسی و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی