294 هزار رأس دام در استان بوشهر واکسینه شدند


294 هزار رأس دام در استان بوشهر واکسینه شدند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون 294 هزار رأس دام بومی و صنعتی این استان علیه بیماری‌های استراتژیک (اولویت دار) و غیر استراتژیک واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی بحرانی روز سه شنبه در نشست با فرماندار و مسئولان شهرستان دشتی افزود: واکسیناسیون ۱۴۹ هزار رأس دام از این شمار علیه بیماری‌های استراتژیک و ۱۴۵ هزار رأس علیه بیماری‌های غیر استراتژیک انجام شده‌است.

وی افزود: از اهداف واکسینه کردن دام‌های بومی و صنعتی حفظ سلامتی دام‌ها و کمک به اقتصاد خانواده و تامین غدای سالم، بهداشتی و مبارزه با بیماری‌های دامی بوده است.

بحرانی به اجرای نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع فراوردهای دامی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در سال جاری نظارت بر مراکز تهیه توزیع مواد غذایی و فرواردهای دامی تشدید شده و تا کنون بیش از ۱۶ هزار عملیات نظارت بهداشتی و بازدید توسط اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر این مراکز انجام شده است تا مردم با اطمینان کامل مواد پروتئینی و فر اوردهای دامی تولیدی در این استان را مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: برای تسهیل در امر صادرات نیز کار نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم و صدور سرتیفیکیت "(گواهی نامه) یکهزار ۱۰۹ تن آبزیان به مقصد کشورهای مالزی، امارات، چین، قطر، روسیه، لبنان، ترکیه، تایلند و ویتنام توسط کارشناسان دامپزشکی این استان انجام شد.

بحرانی به نظارت بر کشتار گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در همین مدت بر کشتار یک میلیون ۳۰۷ هزار قطعه طیور صنعتی و ۲ هزار و ۹۴۲ رأس دام کشتاری سبک و سنگین و گوشت قرمز شهروندان این استان نظارت کامل بهداشتی شد.

فرماندار دشتی گفت: دامپزشکی نقش بسزایی در تامین سلامت سفره مردم دارد و در این زمینه بخوبی ایفای نقش می کند.
علی بحرانی افزود: از همه ظرفیت ها برای حل مشکلات دامپزشکی استفاده می‌شود تا خدمات رسانی بیشتر به جامعه هدف به بهترین نحو انجام دهد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان دشتی یکی از قطب های تولید و تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان بوشهر است، پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات مورد نیاز برای تجهیزات دامپزشکی این شهرستان صورت می‌گیرد و تلاش می شود برای توسعه خدمات رسانی دامزشکی دشتی اعتبار لازم تامین شود.

وی بیان کرد: تنها کشتارگاه گوشت قرمز خورموج که متعلق به شهرداری است بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و جوابگوی نیاز شهروندان شهرستان و دامداران نیست و با توجه به متقاضیان ساخت کشتارگاه صنعتی امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر هرچه زودتر کارهای صدور مجوز و احداث این کشتارگاه انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس