آغاز مرمت مسجد یری پایین زنجان


آغاز مرمت مسجد یری پایین زنجان

به گفته محمدپور، مسجد یری پایین در قسمت جنوبی شهر زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی شهر زنجان است که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط است وعملیات مرمت آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص این اثر تاریخی و پس از راستی آزمایی و نیاز واقعی بنا به مرمت، دستور مرمت پس از طی مراحل قانونی صادر شد. عملیات ساماندهی و مرمت مسجد یری پایین با نظارت کارشناسان مرمت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان انجام می‌شود.

محمدرضا محمدپور افزود: برای انجام مرمت اضطراری مسجد یری پایین مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است و در صورت افزایش تخصیص اعتبارات، عملیات مرمتی کامل‌تر در این بنا انجام می‌شود.

وی گفت: مرمت و ساماندهی دو عدد ستون آجری، درآوردن بندها و آجرهای فرسوده، اجرای بندکشی مجدد، سبک‌سازی، شیب‌بندی، عایق‌کاری، کف‌سازی، ساماندهی جداره‌های داخلی و غیره از جمله اقداماتی است که در مسجد یری پایین انجام خواهد شد.

محمدپور بیان کرد: برای این منظور کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی و پیمانکار باید توجه ویژه‌ای به این مسجد داشته باشند تا پاسخ مطالبات مردم شریف زنجان و علاقه‌مندان و دوست‌داران را بدهند.

این مسئول افزود: مسجد یری پایین در قسمت جنوبی شهر زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی شهر زنجان است که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط است و در فهرست آثار تاریخی زنجان به ثبت رسیده است.

پایان پیام/693

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی