فرآیند ثبت‌نام در مدارس نباید زمینه‌ای برای نارضایتی اجتماعی باشد


فرآیند ثبت‌نام در مدارس نباید زمینه‌ای برای نارضایتی اجتماعی باشد

اصفهان – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس نباید زمینه‌ای برای ایجاد نارضایتی اجتماعی باشد و اخذ اجباری وجه برای نام‌نویسی ممنوع است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد ثبت‌نام مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: بزرگترین، مهمترین و فراگیرترین طرح آموزش و پرورش در شرایط حاضر، ثبت‌نام مدارس است.

وی اظهار داشت: بخشنامه‌های ارسالی به مدارس درباره ثبت‌نام باید خیلی شفاف و جامع باشد، به همه پرسش‌ها و ابهامات پاسخ داده شود و شفافیت کار مد نظر قرارگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر اینکه در ارسال بخشنامه‌های ثبت‌نام به مدارس تسریع شود، گفت: فرآیند ثبت‌نام از اول خرداد در برخی مدارس انجام شده و برخی نیز کار نام‌نویسی را انجام داده‌اند.
وی اضافه کرد: نظارت بر اجرای مفاد بخشنامه بسیار مهم است زیرا در برخی موارد نظارت نکردن بر مفاد بخشنامه‌ها باعث ایجاد مشکلاتی برای دانش‌آموزان می‌شود.
ابراهیمی تصریح کرد: حتما تأکید شود که در محدوده‌های مشخص ثبت‌نام صورت گیرد و بازرسی‌ها بصورت مؤثر انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه خط قرمز ما اخذ وجه برای ثبت‌نام است، گفت: از مشارکت داوطلبانه اولیا برای کمک به امور مدرسه استقبال می‌کنیم اما اخذ اجباری وجه برای ثبت‌نام ممنوع است.
وی خاطرنشان کرد: در محدوده کلانشهر اصفهان با مشکل محدودیت فضای فیزیکی مواجه هستیم که این باعث دو نوبته شدن برخی مدارس شده است که باید به نحو صحیح مدیریت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان همچنین با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: باید تلاش شود تا مربیان خوبی برای فرزندان و دانش‌آموزان باشیم زیرا اگر این فرآیند به شکل صحیح اتفاق بیفتد، مقدمه‌ای برای تمدن‌سازی و نقش‌آفرینی شایسته رقم خواهد خورد.
وی با اشاره به فرآیند تعلیم و تربیت گفت: در گام اول باید مربی و متربی در مکانی به نام مدرسه در کنار هم قرار بگیرند و اصلی‌ترین راه آن ثبت‌نام است.

استان اصفهان بیش از ۹۰۵ هزار دانش آموز دارد که بیش از ۷۶۹ هزار تَن از آنان در مدارس دولتی و بیش از ۱۳۵ هزار نفر، معادل ۱۵ درصد، در بخش غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری