امسال 700 هکتار به مساحت مزارع گیاهان دارویی اصفهان اضافه می‌شود


امسال 700 هکتار به مساحت مزارع گیاهان دارویی اصفهان اضافه می‌شود

اصفهان - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با اجرای چند طرح توسعه‌ای، مساحت مزارع گیاهان دارویی این استان 700 هکتار اضافه خواهد شد و به حدود 79 هزار هکتار می‌رسد.

احمدرضا رییس‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون سالانه بالغ بر ۶۸ هزار تُن محصول از این زمین های کشاورزی برداشت می شد و پیش بینی می کنیم این رقم در سال ۱۴۰۱ به حدود ۷۰ هزار تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: گل محمدی و زعفران به همراه ۳۰ قلم انواع گیاه دارویی بهاره و پاییزه در بخش کشاورزی (جدا از عرصه های منابع طبیعی) این استان کشت می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه افزایش بهره وری در تولید از جمله موارد ضروری است که امسال بطور جدی پیگیر آن هستیم تصریح کرد: این امر به بهبود کیفیت و رونق تولید می انجامد.

رییس‌زاده با اشاره به شرایط خشکسالی در استان و لزوم تغییر الگوی کشت، خاطرنشان کرد: صنعت گیاهان دارویی نسبت به بخش های دیگر مصرف آب کمتری دارد لذا در استان اصفهان می تواند به عنوان یک کشت جایگزین باشد.

وی افزود: از سوی دیگر تولید این محصولات بستر مناسبی برای صادرات بوجود آورده است که باید با رفع برخی موانع، فضا را برای فروش آنها به کشورهای خارجی فراهم کرد.

استان اصفهان دارای ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که به دلیل کمبود منابع آبی حدود ۲۰۰ هزار هکتار از این اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.

مجموع اراضی باغی اصفهان حدود ۸۰ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید