سرود سلام فرمانده در محل شهادت شهدای قیام 15 خرداد دشت ورامین اجرا می‌شود


سرود سلام فرمانده در محل شهادت شهدای قیام 15 خرداد دشت ورامین اجرا می‌شود

قرچک - ایرنا - فرماندار شهرستان قرچک گفت: همزمان با سالروز قیام خونین 15 خرداد سال 42 مردم دشت ورامین، سرود سلام فرمانده در محل شهادت کفن پوشان این قیام در پل باقرآباد اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت ایام الله ۱۴ و ۱۵خرداد که در محل دفتر امام جمعه قرچک برگزار شد، اظهار داشت: خرداد ماه برای مردم دشت ورامین، یادآور خاطره قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن پوشانی است که در راه دفاع از حریم ولایت فقیه و مرجعیت شیعه، جان خود را تقدیم راه اسلام کردند و باید با برنامه‌ریزی منسجم،یاد و خاطره این رشادت‌ها گرامی داشته شود.
وی افزود: قیام خونین ۱۵ خرداد زمینه ساز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری و هدایت‌های امام راحل شد و باید از این ایام برای تبیین هر چه بیشتر شخصت بنیانگذاری جمهوری اسلامی استفاده کرد، گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل علاوه بر پاسداشت شخصیت ایشان، باید بر مبنای شناخت ابعاد وجودی ایشان به نسل جدید انقلاب باشد و تمامی برنامه‌های بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد به عنوان میراث غنی این دیار نیز باید بر همین اساس اجرایی شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: گستره اندیشه‌های امام راحل از مرز زمان، مکان و تاریخ فراتر رفته و اعتبار و ارزش اندیشه‌های ایشان فرازمانی و فراتاریخی شده و در طول اعصار و قرن‌ها، اعتبار خود را حفظ کرده است لذا باید در آشناسازی نسل جوان و نوجوان با اندیشه امام(ره) فعالانه‌تر عمل کرده و به طور شایسته دیدگاه‌های رفیع ایشان به آیندگان منتقل کرد.
فاتحی‌نژاد با بیان این که ارزش‌های قیام ۱۵ خرداد در ابعاد مختلف زندگی مردم این دیار متبلور شده، اظهار داشت: مردم این دیار مفتخر به برخورداری از فرهنگ غنی ولایتمداری نشأت گرفته از منش شهدای قیام ۱۵ خرداد ۴۲ هستند، شهیدانی که با نثار خون خود امروز به ستارگان درخشان میهن اسلامی تبدیل شدند و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.
فرماندار قرچک از اجرای ده‌ها برنامه ویژه بزرگداشت ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد با محوریت مردم و مشارکت ادارات و نهادهای قرچک خبر داد و افزود: مهمترین برنامه‌های این ایام آیین گرامیداشت قیام کفن‌پوشان دشت ورامین با سخنرانی استاندار تهران و اجرای سرود "سلام فرمانده" در کنار پل باقرآباد محل شهادت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد است.
قرار است که روز ۱۴ خرداد یکهزار نفر از مردم شهرستان قرچک به منظور شرکت در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام راحل، به مرقد مطهر ایشان اعزام شوند.
به گزارش ایرنا، در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا