تقویت «حس زیبانگری معنوی» یکی از راهکارهای نیل به عشق الهی است


 تقویت «حس زیبانگری معنوی» یکی از راهکارهای نیل به عشق الهی است

حجت الاسلام ساجدی با بیان اینکه تقویت حس زیبانگری معنوی یکی از راهکارهای نیل به عشق الهی است گفت:عشق با زیبایی پیوند دارد،با کشف زیبایی‌های الهی میتوان عاشق خداوند شد. لذا اگر ما بخواهیم محبوب خدا شویم باید به زیبایی‌های باطنی و معنوی مزین شویم.

حجت الاسلام «ابوالفضل ساجدی» در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان در خصوص کسب محبت الهی گفت: محبت الهی چگونه برای انسان حاصل می شود یا چگونه ما می توانیم از محبت خداوند، عشق الهی را کسب و عاشق پروردگار شویم، یکی ار روش هایی را که ما می توانیم بکار بگیریم این است که حس زیبابینی معنوی خود را افزایش دهیم.

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار کرد:روحیه انسان در این دنیا به گونه ای است که شاید اساسا زیبایی خود را محدود به زیبایی شهوی کند در حالی که یکی از استعدادهای ویژه انسان، استعداد زیبایی شناختی است، انسان می تواند زیبایی های عالم را درک کند، هر چه انسان زیبایی ها را بهتر درک کند، هم از آن زیبایی لذت می برد و هم یکی از ابعاد وجودی خود را به فعلیت رسانده است.

وی در ادامه بیان کرد: یک بعد مهم این زیبایی ها، زیبایی های معنوی این جهان است،حتی لذت زیبایی های معنوی از لذت زیبایی های مادی هم بالاتر است، منظور این نیست که ما در این دنیا نباید ازدواج کنیم یا نباید همسر زیبا انتخاب کنیم، خیر این گونه نیست، همه اینها در روایات توصیه شده است.

حجت الاسلام ساجدی ادامه داد: اما آن چه مهم است این است که ما به این اندازه محدود نشویم، چون استعداد ما فراتر از این می تواند باشد، بنابراین یکی از راهکارهای نیل به عشق الهی تقویت حس زیبانگری است.

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: امام علی (ع) می فرماید:«إن الله جمیل یحب الجمال» (خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد) در واقع بالاترین زیبایی ها در خداوند و اولیای برجسته اوست اما درک آنها در گرو فرا رفتن از زیبایی های ظاهری به باطنی، اخلاقی و معنوی، سپس کشف آنها در خداوند و انسان های متعالی و تأمل در آنهاست.

وی تصریح کرد:عشق با زیبایی پیوند دارد، لذا با کشف زیبایی‌های الهی می توان عاشق خداوند شد.طبق این روایت اگر ما هم بخواهیم محبوب خدا شویم باید به زیبایی‌های باطنی و معنوی مزین شویم.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری