استاندار کرمان: بخش خصوصی در بازآفرینی شهری حمایت می‌شود


استاندار کرمان: بخش خصوصی در بازآفرینی شهری حمایت می‌شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: بخش خصوصی را برای ورود به محلات هدف بازآفرینی شهری، بازسازی و نوسازی بافت فرسوده حمایت می کنیم زیرا کارها توسط دولت بتنهایی پیش نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی فداکار روز سه‌شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان کرمان افزود: باید این حوزه را تسهیل کنیم که برای بخش خصوصی درآمد داشته باشد و به این حوزه ورود کند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ وضع موجود اظهارداشت: اگر دولت بازآفرینی شهری را رها کند از رونق می‌افتد؛ گاهی باید امکان حیات را زنده نگه داریم، اگر کمکی نکنیم و به داد مردم نرسیم بسادگی امکان احیای محلات فرسوده وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان اضافه کرد: مطالعه سکونتگاه های غیررسمی کرمان تا پایان سال جاری تکمیل شود تا کار در این محلات پیش رود.

وی ادامه داد: بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در استان کرمان یک ضرورت است زیرا این حوزه به لحاظ اجتماعی و امنیتی می تواند شهرهای ما را دچار چالش کند.

فداکار افزود: عده ای از مردم ساکن سکونتگاه های غیررسمی، امکانی برای خروج از این وضعیت ندارند و سعی داریم با استفاده از ظرفیت های قانونی به آنان کمک کنیم؛ همچنین نقش شهرداری ها در این حوزه بسیار مهم است و بدون همکاری شهرداری کارها عبث خواهد شد.

وی یادآور شد: حذف سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده می تواند باری از دوش شهرها و شهرداری ها بردارد.

استاندار کرمان عنوان کرد: تخفیف و تسریع در صدور پروانه های نوسازی توسط شهرداری ها به صورت ویژه پیگیری شود، هزینه های آن نیز تقسیط شود؛ دستگاه‌های خدمات رسان نیز خدمات عمومی را به این مناطق انتقال دهند.

وی با بیان اینکه مشکلی برای جداسازی ستاد بازآفرینی شهری شمال و جنوب استان کرمان وجود ندارد گفت: تحریک تقاضا باید برای نوسازی بافت فرسوده در حوزه شهرداری ها اتفاق بیفتد.

فداکار خاطرنشان کرد: با یک پروژه نوسازی کاری اتفاق نمی‌افتد اما گسترش فعالیت ها در محلات هدف بازآفرینی برای شهرداری هم می تواند به درآمدی تبدیل اما باید ابتدا تقاضا تحریک شود.

وجود ۱۰ هزار انشعاب آب خلاف در کرمان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این نشست گفت: ١٠ هزار انشعاب خلاف در چهار سکونتگاه غیررسمی کرمان داریم که باید تعیین تکلیف شوند.

علیرضا عبدیان افزود: باوجود خشکسالی های کرمان، آب بخشی از این انشعابات حتی برای کارگاه های بلوک زنی و موزاییک سازی هزینه می شود و ما نمی توانیم دریافتی از آنها داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!