تداوم سبزپوشی شاخص بورس در معاملات امروز بازار


تداوم سبزپوشی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

تهران- ایرنا- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، 10 خرداد ماه) با پنج هزار و 331 ‌واحد افزایش ادامه‌دهنده مسیر صعود بود و در ارتفاع یک ‌میلیون و 542 هزار واحدی قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۸۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۹ هزار و ۷۳ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با پنج هزار و ۳۳۱ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۲ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۱۲۲ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۳۲۱ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۹۲۱ واحد رشد به ۲۶۳ ‌هزار و ۶۴۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول، چهار هزار و ۱۲ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰ ‌هزار و ۴۰۷ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۹۱۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۵۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۰۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۴۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۶۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۴۲ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۱۷ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲۹۴ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل بانک تجارت (وتجارت) با ۱۸۰ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۷۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۳۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۰۵ واحد و توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با ۹۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران‌خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک صادرات ایران (وبصادر) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۶۹ میلیون و ۱۸۲ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۳ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۴۱۲ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۲۵۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۳ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۶۱ هزار و ۹۸۲ نوبت بود.

نمادهای آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی مینو (غینو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، بهمن دیزل (خدیزل)، پخش البرز (پخش)‌، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، بیمه دی (ودی) و شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد