دومین کاروان ترویجی وزارت جهاد کشاورزی عازم شهرستان‌های استان اردبیل شد


دومین کاروان ترویجی وزارت جهاد کشاورزی عازم شهرستان‌های استان اردبیل شد

اردبیل- ایرنا- دومین کاروان ترویج و ارتقای بهره‌وری وزارت جهاد کشاورزی با هدف بسیج مروجان، محققان و متخصصان برای ترویج دانش و نوآوری در عرصه کشاورزی روز سه‌شنبه در قالب 10 گروه فنی و تخصصی عازم شهرستان‌های استان اردبیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کاروان تخصصی وزارت جهاد کشاورزی که از روز گذشته به سرپرستی علی‌اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به استان اردبیل سفر کرده است، در این سفر تخصصی، تحقق تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی استان اردبیل را دنبال می‌کند.

به گفته سرپرست این گروه علمی و تخصصی، کاروان ترویج و ارتقای بهره‌‎وری وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقای ضریب نفوذ دانش در تولید و عرضه محصولات مهم و استراتژیک زراعی برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده تا موضوعات مهمی همچون افزایش بهره‌وری آبیاری، مدیریت بهینه مزرعه، استفاده از دانش بومی و بهره‌گیری از فناوری نوین را به شکل علمی و عملی در بخش کشاورزی پیاده کند.

دومین کاروان ترویجی وزارت جهاد کشاورزی عازم شهرستان‌های استان اردبیل شد

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، انتقال دانش و تجربه از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری و میدانی در سر مزارع را از اهداف کاری دیگر راه اندازی این کارگاه ترویجی کشاورزی ذکر کرد.

وی افزود: این کاروان هر هفته یا ۲ هفته یک بار به یک استان سفر می کند و در مزارع کشاورزی، باغی، شیلات و دامداری‌های فعال، دانش فنی روز را به کشاورزان و مدیران مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها آموزش می‌دهد.

مویدی با تاکید بر ضرورت انتقال یافته‌های علمی فعالیت‌های دانش‌بنیان و نتایج پژوهش‌های علمی و عملی به بهره‌برداران به فعالان بخش کشاورزی بیان کرد: انتقال سریع دانش نوین به کشاورزان یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است.

وی افزایش بهره‌وری، تولید پایدار محصولات، تامین امنیت غذایی و ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی را از جمله نتایج مثبت انتقال دانش به کشاورزان عنوان کرد و گفت: بدون کار برنامه‌ریزی شده و هدفمند، تحقق این امور میسر نیست.

دومین کاروان ترویجی وزارت جهاد کشاورزی عازم شهرستان‌های استان اردبیل شد

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، شناسایی مسائل و مشکلات کشاورزان مناطق مختلف کشور و نیز ارائه راهکار فنی و علمی برای این مسائل را از دستاوردهای راه‌اندازی کاروان آموزشی و ترویجی کشاورزی ذکر کرد و افزود: کارشناسان حاضر در این کاروان، تجربیات کاربردی و مفید کشاورزی موجود در مناطق مختلف کشور را نیز مستندسازی کرده و به سایر استان‌ها منتقل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، اعضای این کاروان تخصصی کشاورزی امروز از مرکز تولید داروهای گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز که تولید کننده ۷۰ قلم کالا و محصول با پایه گیاهان دارویی است، بازدید کردند.

دومین کاروان ترویجی وزارت جهاد کشاورزی عازم شهرستان‌های استان اردبیل شد

متخصصان این کاروان فنی همچنین از نخستین مزرعه هوشمند و فناور سیب‌زمینی کشور در شهرستان اردبیل بازدید کردند و در ادامه این بازدید، سامانه آبیاری هوشمند و کنترل از راه دور آبیاری مزارع مدرن سیب زمینی شهرستان اردبیل افتتاح شد.

اعضای این کاروان ترویجی بخش کشاورزی با حضور در کارگاه آموزشی کانون جوانان عشایری و روستایی بخش ویلکیج که در منطقه فندقلو شهستان نمین برای فارغ‌التحصیلان جوان بخش کشاورزی دایر شده بود، بازدبد کرده و در جریان فعالیت این کانون تخصصی حوزه کشاورزی قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک