نظارت بر فعالیت کارخانجات خوراک دام فارس تقویت شد


نظارت بر فعالیت کارخانجات خوراک دام فارس تقویت شد

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از هفته گذشته نظارت بر کارخانجات خوراک دام این استان تقویت شده و تاکنون سه مورد نمونه برداری از محصولات تولیدی این کارخانه ها انجام شده است.

بنا بر گزارش دریافتی روز سه‌شنبه، مجتبی دهقان پور در نشست بررسی مشکلات دامداران شهرستان مرودشت که به همت بسیج رسانه استان فارس برگزار شد،افزود: نمونه های جمع آوری شده از خوراک‌های دام تولیدی برای آنالیز به آزمایشگاه ارسال شده است که تا هفته آینده نتایج آنالیز خوراکی که در این کارخانه ها تولید می شود را استخراج می‌کنیم و در اختیار اتحادیه ها و سایرین قرارخواهیم داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۵۲ کارخانه خوراک دام در استان فعالیت دارد، اظهار کرد: مطمئنا با آن کسی که تخطی کرده باشد برخورد خواهد شد، مجموعه قضایی استان از جمله رئیس کل دادگستری و دادستان با جهاد کشاورزی همراه هستند و فضای خوبی ایجاد شده است که ما می توانیم به خوبی کارها را پیش برد.

او در خصوص نگرانی هایی در ارتباط با برگشت شیر مازاد بیان کرد: دولت در این زمینه سیاست های خوبی را دنبال کرد و شیر مازاد را به شیر خشک تبدیل می کند؛ دو شرکت بزرگ لبنی در سطح کشور اعلام آمادگی کردند که شیر مازاد را خریداری کنند و به شیر خشک تبدیل کنند و در این زمینه جنبه صادراتی آن تقویت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: حتما سعی خواهیم کرد اتاق گفتمان بین بخش خصوصی و دولتی داشته باشیم چون اعتقاد دارم نکات بسیار ظریفی است که شما دامداران می توانید به ما منتقل کنید.

به گفته وی؛ در مبحث علوفه اقداماتی انجام شده است، به دستور دادستان مرودشت یک انبار علوفه نیز پلمپ شده است و انبارهای دیگری هم شناسایی شده اند؛ یک تیم نظارتی برای شناسایی انبارها تشکیل شده که بر انبارها در سطح شهرستان مرودشت نظارت خواهند کرد و موارد متخلف شناسایی خواهد شد.

دهقان پور با بیان اینکه در ارتباط با بازنگری قیمت شیر نظرات دامداران به گوش مسئولین خواهد رسید، افزود: در جلساتی که قرار است برگزار شود از خود شما نمایندگانی را دعوت می کنیم تا موارد از زبان خود شما بیان شود؛ از بیست و دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ برای شیر قیمت ۱۲ هزار تومان لحاظ خواهد شد و کارخانه ها نمی توانند در این زمینه سرپیچی کنند، تعزیرات نظارت خواهد کرد و هر مشکلی را مستقیماً پیگیری خواهیم کرد.

او با تاکید بر اینکه ما سعی می کنیم فضا را به گونه‌ای پیش ببریم تا با رضایت نسبی تولیدکنندگان همراه باشد، بیان کرد: در زمینه خرید دام مازاد اتفاقات خوبی خواهد افتاد و پشتیبانی امور دام خرید دام مازاد را انجام خواهد داد.

به گفته وی؛ در شرایط کنونی خرید دام حذفی توسط پشتیبانی امور دام با قیمت لاشه ۸۵ هزار تومان و زنده ۴۲ هزار و ۵۰۰انجام می شود اگر کسی تمایل داشته باشد می تواند تحویل دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس شواهد موجود جوجه ریزی در حال افزایش است، گفت: با رایزنی‌های انجام شده نهادها تامین خواهد شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد از این رو مرغداران نسبت به جوجه ریزی اقدام کنند و هر میزان تولید توسط پشتیبانی امور دام خریداری خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه دستگاه حاکمیت اجازه نخواهد داد بحث امنیت ملی که با امنیت غذایی گره خورده است خدشه دار شود، تصریح کرد: نهاده ها در اختیار مرغداران قرار خواهد گرفت و در این زمینه حمایت استاندار فارس را نیز جلب کرده ایم بنابراین از بابت نهادها نگرانی وجود ندارد.

دهقان پور با بیان اینکه در حال حاضر ما بعد از خراسان رضوی با حدود ۵ هزار نفر متقاضی رتبه دوم متقاضیان تسهیلات بخش دام را داریم ولی در جذب با ۱۴۷ مورد رتبه پنجم را داریم، اظهار کرد: در بحث تسهیلات تصمیمات ملی است و برای آن ۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده است ۱۰۰ هزار راس دام از استان فارس صادر کنیم، ابراز کرد: در جلسات ملی از جایگاه فارس در زمینه صادرات دام دفاع خواهم کرد؛ دام های این استان در کشور قطر بازارپسندی خوبی دارد؛ در دو تا سه هفته آینده اتفاقات خوبی در زمینه صادرات دام سبک خواهد افتاد.

در نشست بررسی مشکلات دامداران شهرستان مرودشت، ابراهیم کلانتری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت و امام جمعه موقت شهرستان، حسن شاهی مسئول بسیج جامعه کشاوررزی، هادی رضایی رئیس بسیج رسانه و برخی مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد و از قطب‌های کشاورزی و دامپروری استان فارس محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...