کاهش درد میگرن با تزریق لیدوکائین


کاهش درد میگرن با تزریق لیدوکائین

تزریق درون وریدی چند روزه لیدوکائین بی حس کننده برای بیمارانی که با میگرن‌های غیر قابل درمان روزانه دست و پنجه نرم می‌کنند، موجب کاهش درد می‌شود.

آفتاب‌‌نیوز :

این نتیجه مطالعه جدیدی است که اثربخشی درمان تزریق لیدوکائین را مورد بررسی قرار داد؛ درمانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان به عنوان ابزاری برای رسیدگی به "میگرن مزمن مقاوم" (rCM) دارد.

به گزارش مدیسن نت، تشخیص rCM به این معنی است که بیماران حداقل به مدت شش ماه حداقل ۸ بار در ماه دچار میگرن شده‌اند. بدون این که به درمان‌های استاندارد و استراتژی‌های پیشگیری پاسخ دهند.

درمان‌های خط اول شامل مُسکن‌های استاندارد درد و مسدود کننده‌های بتا، کورتیکواستروئیدها، دارو‌های ضد افسردگی، ضد تشنج، مسدود کننده‌های کلسیم، تزریق بوتاکس و یا تحریک الکتریکی غیر تهاجمی هستند.

او گفت: یافته‌ها نشان می‌دهند که بیماران مبتلا به میگرن مزمن حدود یک ماه پس از درمان بیمارستانی با دارو‌های IV از جمله لیدوکائین، تسکین درد را تجربه کرده اند.

بالغ بر ۶۰۰ بیمار بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ برای درمان تزریق لیدوکائین، معمولاً برای پنج تا هفت روز، در بیمارستان فیلادلفیا بستری شده بودند.

قبل از درمان، بیماران حدود ۲۷ روز از هر ۳۰ روز سردرد‌های متوسط تا شدید را تجربه می‌کردند. هر حمله میگرن حداقل چهار ساعت طول می‌کشید.

بعد از ۲۵ تا ۶۵ روز بعد، بیماران گزارش دادند که به طور متوسط در ۲۳ روز از ۳۰ روز گذشته سردرد داشتند - چهار حمله کمتر از قبل از درمان.

مشخص نیست که لیدوکائین چگونه برای کاهش rCM عمل می‌کند. مکانیسم اثر آن در میگرن ناشناخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل