ظرفیت‌های تولید مسکن و توسعه روستایی در جنوب فارس نباید مغفول بماند


ظرفیت‌های تولید مسکن و توسعه روستایی در جنوب فارس نباید مغفول بماند

شیراز- ایرنا- مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولید مسکن و توسعه روستایی در شهرستان‌های جنوب فارس تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، عطاالله زمانی در دیدار با سید موسی موسوی نماینده مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت‌های بهره‌گیری از اعتبارات مناطق مستعد و داری نفت و گاز، افزود: شهرستان‌های مهر و لامرد از جمله مناطقی محسوب می شد که از این ظرفیت‌ها برخوردار است، وجود منابع نفت و گاز در شهرستان‌های مهر و لامرد زمینه‌ساز تولید ثروت در این مناطق خواهد بود و می‌بایست با بهره‌گیری از این ظرفیت در راستای تولید مسکن، پیشبرد طرح ملی مسکن و تامین مسکن برای اقشار نیازمند بیشتر بهره برد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: بنیاد مسکن با اجرای طرح‌های بهسازی و توسعه معابر روستایی، صدور اسناد مالکیت در شهرها و روستاها با مشارکت ثبت اسناد و املاک، مقاوم سازی بافت های فرسوده روستایی و اعطای زمین به زوج‌های جوان زمینه ساز توسعه و محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار فارس است.

زمانی با بیان اینکه مقایسه وضعیت و شرایط گذشته و حال این دو شهرستان گواه موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در رفع محرومیت در این مناطق است، افزود: با وجود تمام موفقیت‌های چشمگیری که در آبادانی‌های پس از انقلاب صورت گرفته اما متاسفانه همچنان حجم محرومیت‌ها بالا است و باید با کمک نمایندگان در تامین منابع مالی و اعتبارات و تلاش مسئولان محلی سرعت بیشتری به اجرای طرح‌های توسعه و محرومیت زدایی در این مناطق دهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم در این مناطق رونق اقتصادی قابل توجهی ایجاد می شود و اشتغال جوانان به عنوان حیاتی ترین نیاز جامعه تامین خواهد شد، لامرد و مهر به دلیل داشتن منابع و سرمایه‌های فراوان یکی از سرمایه‌های گرانبهای استان فارس و کشور است با حل مشکلات پیش رو و رونق این منطقه منافع بسیاری برای استان فارس تامین خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گزارشی از بازنگری طرح هادی روستایی از ابتدا تا کنون ارائه داد و گفت: در سال‌های گذشته در ۱۰۳ روستای شهرستان لامرد و در سال گذشته در ۷ روستا طرح‌های هادی اجرا شده است، اجزای بهسازی در روستاها نیز در سال‌های گذشته در ۶۷ روستای شهرستان لامرد و در سالی که گذشت در ۳۰ روستا اجرا شده است.

نماینده مردم شهرستان های مهر و لامرد نیز با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن اظهار داشت: تنها در صورت همگرایی تمامی نیروها و استعدادها می توانیم شاهد توسعه متوازن استان و شهرستان‌های مختلفی از جمله مهر و لامرد باشیم، بنیاد مسکن با پیشبرد طرح‌های تامین مسکن شهری و روستایی گام‌های موثر در این عرصه برداشته است و لازم است با تداوم توسعه و محرومیت زدایی شاهد ایجاد سهم عادلانه در توسعه این مناطق باشیم.

شهرستان های لامرد و مهر به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها