چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم


تمیز کردن کیف و کفش سفید درسال های‌ اخیر پوشیدن کفش های‌ سفید خیلی مرسوم شده اسـت حتی این کفش های‌ سفید را در زمستان هم میپوشند ولی قسمت بد این داستان اینجاست کـه تمیز نگه داشتن کفش های‌ سفید خیلی سخت اسـت و بالاخره کثیف می شود و متاسفانه رنگ سفید هم خیلی زیاد کثیفی را در خودش نشان می دهد. ما دراین پست برای شـما همراهان عزیز مجله تفریحی تالاب...

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیمچگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

تمیز کردن کیف و کفش سفید

درسال های‌ اخیر پوشیدن کفش های‌ سفید خیلی مرسوم شده اسـت حتی این کفش های‌ سفید را در زمستان هم میپوشند ولی قسمت بد این داستان اینجاست کـه تمیز نگه داشتن کفش های‌ سفید خیلی سخت اسـت و بالاخره کثیف می شود و متاسفانه رنگ سفید هم خیلی زیاد کثیفی را در خودش نشان می دهد. ما دراین پست برای شـما همراهان عزیز مجله تفریحی تالاب اطلاعاتی درباره ی چگونگی تمیز کردن انواع کفش های‌ سفید انتشار کرده ایم.

بیشتر بخوانید: چگونه کیف های سفید را تمیز کنیم ؟

چگونه کفش های سفید را بدون خراب شدن تمیز کنیم؟

همه ی قبل از خرید یک چیز سفید تردید دارند. نخستین چیزی کـه بـه ذهن شان می‌آید این اسـت کـه اگر کثیف شود چی؟ وقتی یک جفت کفش سفید میخرید، نگران‌کننده‌تر اسـت. کفش های‌ سفید یکی از لوازم اصلی کمد هستند. این کفش همه ی کاره تقریبا با هر نوع لباسی بـه کار می‌آید و ان را بـه انتخابی ایده آل برای استفاده روزانه تبدیل می کند.

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیمچگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

اما لکه‌ها و کثیفی‌ها می توانند بـه سرعت کفش‌های‌ سفید روشن شـما را پس از چند روز کثیف کنند. یک قدم تصادفی باعث می شود کـه کفش های‌ سفید شـما تا آخر عمر لکه دار شود. صرف نظر از این کـه میتوانید کفش های‌ سفید خودرا مانند روزی کـه آن ها را خریدید درخشان و بکر نگه دارید.

ولی متأسفانه تمیز کردن کفش های‌ سفید بـه سادگی با انداختن آن ها در خودرو لباسشویی و خشک کن نیست کـه می تواند بـه کفش های‌ کتانی آسیب برساند.شـما فقط باید بدانید کـه چگونه انها را بـه درستی تمیز کنید. برای کمک بـه حفظ تازگی کفش مورد علاقه شـما، ما این پیشنهادها را در مورد نحوه تمیز کردن کفش های‌ سفید داده ایم. این دستورالعمل‌های‌ گام بـه گام برای تمیز کردن کفش‌های‌ سفید و مخصوصا بند ان ها اسـت.

1. تمیز کردن کفش های سفید با تونر آرایش پاک کن

این روش بهترین روش اسـت برای کفش های‌ چرم و پلاستیک. اگر وقت تان کم اسـت یا در حال حرکت هستید و یا فرصتی ندارید کـه زمان زیادی را بـه تمیز کردن کفش های‌ سفید خود اختصاص دهید، می‌توانید با تونر های‌ آرایش پاک کن زیبایی لکه ها و خراش‌های‌ سبک‌تر روی کفش را بـه خوبی پاک کنید.

تونر آرایش پاک کن یک پله بالاتر از آب لوله کشی اسـت کـه حاوی الکل و پاک کننده اسـت و ذرات کوچکی اند کـه مانند آهنربا کثیفی ها را جذب میکنند. آن ها انتخاب هوشمندانه تری نسبت بـه دستمال مرطوب هستند، کـه اغلب حاوی روغن هایی هستند کـه می توانند علائم را بدتر کنند.

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

برای حذف هر گونه آلودگی سطحی ابتدا کمی از تونر پاک کننده آرایش را روی یک پد پنبه ای بریزید. همیشه بهتر اسـت با مقدار کم شروع کنید ودر صورت نیاز می‌توانید پد را بیشتر اشباع کنید. پد را بـه آرامی بر روی سطح کفش بکشید و کثیفی ها را پاک کنید و روی مناطقی کـه کثیفی بیشتری دارند بیشتر تونر بزنیدو بمالید. این روش بـه ویژه بر روی چرم یا پلاستیک و همچنین کف کفش بـه خوبی کار می کند.

2. تمیز کردن کفش های سفید با آب و صابون

گاهی اوقات نمی‌توانید کمی آب و صابون را شکست دهید. صابون این مزیت را دارد کـه می تواند چربی را از بین ببرد و ان را بـه انتخاب خوبی برای از بین بردن لکه‌های‌ غذا تبدیل میکند. برای پیشگیری از بدتر شدن اوضاع، ما همیشه توصیه می‌کنیم از صابون سفید بـه عنوان نقطه شروع خود نسبت بـه صابون ظرف رنگی استفاده کنید. دومی بـه خوبی روی پارچه های‌ رنگی کار می کند اما روی کفش های‌ سفید باقی میماند. این روش اغلب برای کفش های‌ کتانی چرمی و پارچه ای سفید استفاده می شود.

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

از یک پارچه مرطوب یا دستمال کاغذی برای پاک کردن هر گونه آلودگی سطحی مثا خاک استفاده کنید. این بـه شـما این امکان را می دهد کـه بـه وضوح ببینید کـه لکه های‌ کثیف کجای کفش شـما هستند. سپی یک پارچه ی را خیس کنید و ان را بـه یک صابون سفید ساده بمالید تا شروع بـه ایجاد کف کند.

حالا قسمت صابونی پارچه را روی کفش ماساژ دهید تا آثار و لکه ها از بین برود. مراقب باشید کـه خیلی شدید مالش ندهید، زیرا ممکن اسـت بـه کفشتان آسیب برساند. بعد از پاک کردن تمام کفش، ان را بگذارید در جای خشک و گرم، کـه خشک شود.

3. تمیز کردن کفش های سفید با جوش شیرین

جوش شیرین کـه بـه نام بی کربنات سودا نیز شناخته می شود، یک ماده اساسی مفید برای داشتن در خانه اسـت. این می تواند برای تعدادی از کارها و همچنین تمیز کردن کفش های‌ سفید مفید باشد. بافت پودری و کمی شن ان بـه این معنی اسـت کـه وقتی با آب مخلوط می شود بـه خمیر ساینده تبدیل می شود، کـه پس از ان یک کار عالی برای پاک کردن آثار لکه از روی کفش انجام میدهد.

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

با استفاده از یک پارچه یا برس تمیز، لکه های‌ سطحی را بـه آرامی از روی کفش خود پاک کنید. سپس با مخلوط کردن جوش شیرین با آب یک خمیر ایجاد کنید تا زمانی کـه قوام غلیظی پیدا کند اما قابل استفاده باشد. مواد غلظی کـه درست کرده‌اید را روی کفش های‌ خود بمالید و روی قسمت هایی کـه عمیق ترین لکه ها را دارند بیشتر تمرکز کنید.

از یک پارچه نرم و مرطوب برای پارچه کفش و از یک مسواک یا برس کوچک دیگر برای کف کفش استفاده کنید. قبل از شستشو با آب، اجازه دهید مخلوط بـه مدت 30 دقیقه بر روی کفش بماند تا زمانی کـه مخلوط خشک شود.

4. تمیز کردن کفش های سفید با سرکه

زمانی کـه بـه راه‌هایی فکر می کنید کـه کفش‌های‌ سفید خودرا دوباره درخشان کنید، بعید اسـت کـه سرکه نخستین چیزی باشد کـه بـه ذهنت ان خطور میکند. اما این چاشنی پتانسیل تمیز کنندگی زیادی در شکل سفید خود دارد بـه خصوص در مورد جیر و وسایل چرمی. توجه داشته باشید، استفاده از سرکه برای تمیز کردن کفش‌هایتان بـه این معنی اسـت کـه،کفشتان بوی سرکه خواهند داشت، پس قبل از شروع بـه این موضوع توجه داشته باشید.

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

با استفاده از یک پارچه تمیز، لکه های‌ سطحی را بـه آرامی از روی کفش پاک کنید. مالش ندهید، زیرا اینکار میتواند لکه‌ها را بیشتر وارد پارچه کند.
سرکه سفید رابا مقدار مساوی آب مخلوط کنید تا رقیق شود. عده ای از متخصصان سرکه مستقیم را توصیه می‌کنند، اما همیشه بهتر اسـت در ترکیب با احتیاط برخورد کنید. با یک پارچه تمیز، محلول سرکه و آب رابا احتیاط داخل کفش های‌ خود بمالید و بـه بدترین لکه ها توجه ویژه ای داشته باشید. قبل از این کـه کفش ها را در مکانی گرم و خشک بگذارید تا کاملاً خشک شوند، از یک پارچه تازه برای جذب مایع اضافی از کفش ها استفاده کنید.

5. تمیز کردن کفش های سفید با ماشین لباسشویی

اگر حوصله شستن دستی کفش‌هایتان را ندارید، بـه جای ان سعی کنید ان‌ها را در خودرو لباسشویی قرار دهید. این روش برای کفش های‌ ورزشی و کتونی های‌ محکم بهترین اسـت و ما این روش را برای وسایل چرمی توصیه نمیکنیم. از آنجایی کـه کل کفش خیس می شود، این فقط برای کفش های‌ تمام سفید کار می کند زیرا اگر در کفشتان درکنار رنگ سفید رنگ دیگری مانند قرمز داشته باشد ممکن اسـت رنگ بدهد و قسمت سفید کفشتان رنگی شود. بـه همین ترتیب، توجه داشته باشید کـه هر ابزار فلزی روی کفش ممکن اسـت دراین فرآیند کدر شود. اگر کفش‌های‌ شـما دارای برچسب مراقبت هستند، این طبق معمولً می تواند بـه شـما توصیه کند کـه آیا برای شست و شوی ماشینی مناسب هستند یا خیر.

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

قبل از شستشو، زمانی را برای پاک کردن بدترین لکه ها اختصاص دهید. خودرو لباسشویی نمیتواند کار خودرا با توده های‌ گل خشک شده بر روی کفش انجام دهد. کفش های‌ خودرا دریک روبالشی سفید یا کیسه لباسشویی قرار دهید.

اینکار هم از انها و هم از دستگاه شـما در طول چرخه محافظت می کند و از هر گونه گیرکردن در لباسشویی پیشگیری می کند. کفش‌ها ممکن اسـت هنگام چرخش در اتومبیل صدا داشته باشند، بنابر این اضافه کردن حوله یا ملاحفه سفید این میزان را بـه حداقل میرساند. دستگاه را روی یک چرخه حساس قرار دهید کـه گرمتر از 30 درجه نباشد.

هر چه گرم‌تر باشد کفش شـما در دسترس خطر آب شدن بخش‌هایی از ان هستید. بازهم، برای پایین نگه داشتن سطح سر و صدا، انها را در انتها نچرخانید، در عوض کفش های‌ خودرا در مکانی گرم و خشک بگذارید تا خشک شوند.

6. تمیز کردن کفش های سفید با سفید کننده

از بین تمام روش‌های‌ تمیز کردن کفش‌های‌ سفید، این روش با بیشترین احتیاط همراه اسـت. سفید کننده می تواند رنگ را از سطوح شـما بردارد ودر صورت استنشاق می تواند خطرناک باشد و همچنین نمیخواهید روی پوست خود وارد شود، بنابر این حتماً قبل از شروع کار، محل کار خودرا بپوشانید و فقط کفش های‌ خودرا با سفید کننده در مکانی با تهویه مناسب تمیز کنید. ممکن اسـت بخواهید دستکش بپوشید. بـه غیر از هشدارها، استفاده از سفید کننده روشی موثر برای از بین بردن لکه های‌ کفش های‌ پلاستیکی اسـت.

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

قبل از برداشتن سفید کننده، از یک برس تمیز استفاده کنید تا هر گونه کثیفی را از بیرون کفش بگیرید. سفید کننده را بادقت رقیق کنید، یک پیمانه سفید کننده را بـه پنج پیمانه آب حل کنید. همچنین شایان ذکر اسـت کـه باید از سفید کننده ساده استفاده کنید چراکه نوع آبی کـه برای تمیز کردن حمام استفاده می کنید، کفش های‌ سفید شـما را آبی می کند.

همان برس تمیز قبلی را بـه محلول سفید کننده آغشته کنید و با حرکات دایره ای بـه کفش های‌ خود بمالید. بـه مناطقی کـه سرسخت ترین لکه ها را دارند توجه ویژه ای داشته باشید. مواظب باشید کـه روی خود نپاشید.کفش های‌ خودرا با آب گرم بشویید و بگذارید در مکانی گرم، خشک شود.

7. تمیز کردن کفش های سفید با خمیردندان

خمیر دندان برای از بین بردن لکه ها از روی دندان های‌ ما طراحی شده اسـت و می تواند تأثیر مشابهی روی کفش ها داشته باشد. برای استفاده در دهان ما مناسب اسـت، بنابر این میدانیم کـه خیلی ساینده نیست، بنابر این انتخابی کم خطرتر از دستیابی بـه سفید کننده اسـت.

فقط مطمئن شوید کـه خمیر دندانی کـه استفاده می کنید سفید باشد چرا کـه هر چیزی کـه رنگ آبی یا سبز داشته باشد این رنگ را بـه کفش های‌ سفید شـما می بخشد. توجه کنید کـه مواد خمیردندانتان غیرژلی باشد. ضخیم تر بودن ژل‌های‌ غیرژلی باعث میشود هنگام کار با کفش‌هایتان کمی چسبندگی بیشتری بـه ان‌ها بدهید.

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

از یک مسواک تمیز یا هر برس کوچکی استفاده کنید تا هر گونه آلودگی سطحی را از روی کفش خود پاک کنید. کمی خمیر دندان سفید و بدون ژله را روی برس قرار دهید و با حرکات دایره ای روی کفش کار کنید.

شـما نباید مقدار زیادی از ان را یکجا بر روی ان بریزید چرا کـه همیشه میتوانید درصورت نیاز بیشتر اضافه کنید. هنگامی کـه کفش پوشانده شد و توانستید با برس زدن مقداری از لک ها را کم کنید، بگذارید 10 دقیقه روی پارچه بماند. کفش ها رابا آب بشویید و بگذارید در جای خشک و گرم خشک شود.

8. نحوه تمیز کردن بند کفش سفید با مواد شوینده سفید کننده

بند کفش های‌ سفید بسیار تاثیر گذار هستند و بـه اسانی می توانند کثیفی و رنگ را جذب کنند. برای این کـه آن ها را بـه بهترین حالت خود برگردانید، با استفاده از مواد شوینده سفید کننده مخصوص بشویید.

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

چگونه کفش های سفید را در حد نو تمیز کنیم

محلول سفید کننده، مایع یا پودر را مطابق دستورالعمل روی بسته در آب رقیق کنید. هر گونه آلودگی سطحی را از بند ها پاک کنید. بند ها را یا با استفاده از یک چوب برای چرخاندن انها بـه اطراف یا با پوشیدن دستکش در محلول قرار دهید.

بسته بـه شدت لکه، اجازه دهید تا 20 دقیقه خیس بخورد. مجدداً؛ مطمئن شوید کـه دستان خود محافظت می‌شوند، بند ها را بـه هم بمالید تا لکه ها را از بین ببرید. ان را از محلول خارج کرده ودر آب سرد بشویید تا هر گونه اضافی شسته شود. بند کفش سفید نیز می تواند در اتومبیل لباسشویی هم قرار بگیرد.

در پایان

روش‌های‌ بی‌شماری برای تمیز کردن کفش‌های‌ سفید برای از بین بردنلکه ها وجوددارد. بهترین رویکرد بـه چند عامل مختلف بستگی دارد. همه ی روش‌ها برای همه ی پارچه‌ها مناسب نیستند، زیرا چرم، پلاستیک و پارچه همه ی بـه ملاحظات کمی متفاوت نیاز دارند. بـه همین ترتیب، ممکن اسـت بخواهید تمیز کردن بدنه کفش، بند و کف کفش را بـه روش‌های‌ مختلف انجام دهید.اگر چیزی روی کفش‌های‌ سفید خود ریختید، زمان بسیار مهم اسـت، زیرا هرچه سریع‌تر عمل کنید، شانس کمتری برای باقی ماندن لکه وجوددارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته