رفع کمبودها،هوشمندسازی مدارس و شادی و نشاط مطالبات دانش‌آموزان گلستانی از وزیر


رفع کمبودها،هوشمندسازی مدارس و شادی و نشاط مطالبات دانش‌آموزان گلستانی از وزیر

گرگان- ایرنا- شماری از دانش آموزان گلستانی در نشست با وزیر آموزش و پرورش رفع کمبودها، هوشمندسازی مدارس، برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری و ورزشی و شادی و نشاط و بازنگری در دروس آموزشی را از جمله مطالبات خود از وزیر تعلیم و تربیت کشور برشمردند.

به گزارش ایرنا، بسیاری از نمایندگان دانش آموزی روز سه شنبه در نشست با وزیر آموزش و پرورش در کانون طه گرگان نظرها، پیشنهادها و انتقادهای خود را درخصوص موضوعات مختلف آموزشی، تربیتی و پرورشی مطرح کردند و خواهان ایجاد تغییراتی در نظام تعلیم و تربیت کشور شدند.

هوشمندسازی مدارس نیازمند توجه ویژه دولت

نماینده مقطع ابتدایی استان گلستان در این نشست گفت: ما دانش آموزان این سرزمین امیدواریم بتوانیم با مدیریت شایسته وزیر آموزش و پرورش در مسیر تحقق رویاهایمان گام های محکم و استواری را برداریم.

طه سردار زاده افزود: با توجه به اشعار بسیار زیبایی که در چندروز گذشته به صورت پویش بزرگ دانش آموزی در سراسر کشور اجرا شده در عمل نشان داده که سر تعهد و پیمان خود می مانیم.

وی اظهار داشت: ما دهه نودی ها نام ایران و ایرانی را زنده نگه خواهیم داشت چرا که بعد از خدا پشتوانه ای چون رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسوولان دلسوز کشوری داریم.

این دانش اموز مدرسه فرهنگیان شهرستان کردکوی با اشاره به وجود کمبودهایی در مدارس استان بیان کرد: مدارس از کمبودهای بسیاری از جمله عدم هوشمندسازی رنج می برند امیدواریم نسبت به هوشمندسازی مدارس به ویژه مدارس کم بضاعت و محروم روستاها در صورت امکان اقداماتی صورت گرفته شود.

سردار زاده افزود: ما در دوران شیوع ویروس کرونا به شدت از فضا هایی چون بازی، ورزش، مسابقات، تئاتر، شعر و سرود دور افتادیم و دلمان برای آن روزها تنگ شده و امیدواریم برگزاری آن فعالیت ها در مدارس به زودی افزایش پیدا کند چرا که ما نیازمند شادی و نشاط هستیم.
این دانش آموز مقطع ابتدایی گفت: دوره دوم ابتدایی نیازمند کلاس کامپیوتر است تا بیشتر با تکنولوژی روز آشنا شویم همچنین با جوایز بیشتر و نفیس تر در ایجاد انگیزه برای حضور در مسابقات مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی تاثیر خواهید گذاشت.
وی اظهار داشت: تجهیز اردوگاه ها برای پویایی بهتر باعث نشاط بیشتری در دانش آموزان تمام مقاطع خواهد شد و چنانچه از تک تک ما بپرسند آموزش از طریق بازی همراه سبک شاد موجب یادگیری سریع و بهتر خواهد شد و ما کودکیم و دنیای ما با دنیای شما آقای وزیر بسیار فرق دارد وقتی وارد مدرسه می شویم دوست داریم با فضای زیبا مواجه شویم که اشتیاق ما را به حضور در مدرسه بیشتر کند که این مهم نیازمند تجهیزات، فضای سبز و چمن مصنوعی است.
وی بیان کرد: مدارس ۲ نوبته برای دانش آموزان بسیار سخت است که امیدواریم در آینده همه دانش آموزان با امکانات یکسان در مدارس یک نوبته درس بخوانند.

رفع کمبودها،هوشمندسازی مدارس و شادی و نشاط مطالبات دانش‌آموزان گلستانی از وزیر

بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس تبیین شود

نماینده بسیج دانش آموزی در استان گلستان هم در این نشست گفت: نمره محوری و کنکور یکی از مسائلی که امروز خیلی برای قشر دانش آموز مهم است و با توجه به رویکرد دولت سیزدهم انتظار اقدامات ارزشمند در این مورد هستیم که بجای نمره محوری به سوی آموزش محوری حرکت کنیم.
مهدی ساور سفلی افزود:چندسالی از ارائه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی می گذرد که قشر مخاطب آن دانش آموزان جوانان و نوجوانان هستند ولی متاسفانه به جز چند کلمه پشت کتاب های خود چیزی از این بیانیه نمی دانند که نیازمند برنامه ریزی ساختاری در این مهم برای تمدن سازی نوین اسلامی توسط دانش آموزان است.
وی اظهار داشت: با توجه به تاکیدات فراوان برای حذف دروس اضافی کتاب های دانش آموزی باید اقداماتی صورت گیرد.
وی بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زیرساخت هایی برای پرداختن به این مهم را باید فراهم کند.
این دانش آموز مقطع متوسطه گرگان افزود: برای تصمیم گیری درباره دانش آموز باید از خود این قشر و تشکل های امین هم برای دریافت نتیجه بهتر و تغییرات اساسی استفاده کرد.

کانون های فرهنگی و تربیتی نیازمند بودجه های اختصاصی است

نماینده مجلس دانش آموزی کشور هم در این نشست گفت: شعار دانش آموز محوری، دانش آموز یاوری و دانش آموز باوری در مدارس درحال اجراست که یکی از رویکردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش است.
سجاد قاسمی افزود: برای تحقق این شعار پایبندی همه ارکان نیاز است در مدارس به حوزه پرورشی چندان اهمیت داده نمی شود و مربیان پرورشی باید ساعات مختص درسی داشته باشند که منجر به کاسته شدن انگیزه دانش آموزان به این حوزه است.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم ۳۲ بار از واژه جوان استفاده کردند که نشان می دهد در منظومه فکری و ذهنی ایشان جوانان نقش ویژه ای دارند.
وی بیان کرد: آیا مدیران کل آموزش و پرورش استان ها مشاوران جوان دانش آموز درکنار خود منصوب کردند؟ این حوزه اهمیت ویژه ای برای ارائه ایده های خلاق این قشر دارد که به یقین ایده های آنها در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهد شد.
قاسمی افزود: کانون های فرهنگی و تربیتی یکی از بازوان قوی آموزش و پرورش است که نیازمند یاری در بودجه های اختصاصی هستند.
وی اظهار داشت: مجلس دانش آموز نهاد مشورتی برای آموزش و پرورش است که متاسفانه امروز به آن اهمیت داده نمی شود.
وی تاکید کرد: امروز مطالبات اصلی دانش آموزان امتحانات نهایی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و آمادگی برای کنکور سراسری امیدواریم چنانچه امکان داشته سوالات امتحان نهایی توسط طراحان و همچنین تصحیح پاسخنامه ها با اغماض باشد.

رفع کمبودها،هوشمندسازی مدارس و شادی و نشاط مطالبات دانش‌آموزان گلستانی از وزیر

کتاب های درسی نیازمند بازنگری جدی است

نماینده انجمن اسلامی هم در این نشست گفت: دختر تراز انقلاب اسلامی برای تمدن نوین اسلامی نیازمند توجه بوده که متاسفانه در سال های گذشته سیری توسط آموزش و پرورش طراحی نشده که دختران سن ۱۸ سال را دختران تراز انقلاب اسلامی خطاب کرد.
ثنا احمدی دانش آموز پایه یازدهم شهر گرگان افزود: در مدارس فعالیت های محدود پرورشی بدون هیچگونه جذابیتی انجام می شود.
وی اظهار داشت: عبارت دختر تراز انقلاب اسلامی نیازمند کارشناسی اعضا تشکل های دانش آموزی است که ابعاد مختلف زندگی این دختر در نظر گرفته شده و برای آن برنامه ریزی صورت گیرد که وقتی به سن هجده سالگی رسید دختر تراز انقلاب اسلامی باشد.
وی بیان کرد: دختر تراز انقلاب اسلامی آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب را به خوبی شناخته و باور داشته و ضرورت تمدن سازی را درک کرده است و رابطه خوبی با خود، خدا و محیط اطرافش دارد و آماده پذیرش نقش های جدیدی از جمله همسری و مادری است و به یقین آماده تمدن سازی خواهد بود.
وی تاکید کرد: دانش آموزان حداقل2 ساعت را در فضای مجازی با مطالب مختلف سپری کرده و بعد در کلاس مدرسه درسی مانند دینی با محتویات 10سال پیش می خوانند که این مهم نیازمند بازنگری و توجه جدی مسوولان است.
این دانش آموز بیان کرد: برخی کتاب هایی چون سواد رسانه ای و کارآفرینی با وجود تالیف کتاب برای قشر دانش آموزان متاسفانه به دلیل عدم تربیت دبیران مرتبط با این مهم فعالیتی برای تدریس با این موضوع انجام نمی شود.

دانش آموزان کارآفرین نیازمند حمایتند

منتخب کارآفرینی استان گلستان هم در این نشست گفت: در دبیرستان ها و هنرستان ها تبلیغات و تجهیزات با تکنولوژی به روز برای ایجاد و تقویت سرمایه گذاری تاثیر گذار بوده است.
مبین گل بینی هنرجوی رشته الکترونیک افزود: تولید نهایی محصولات دانش آموزان نیازمند پشتیبانی، سرمایه گذاری و فروش هستند و همچنین انتظار فرصت های شغلی در مراکز صنعتی است.
وی اظهار داشت: دانش آموزانی که در هنگام تحصیل کارآفرینی برای پیشرفت تکنولوژی کشور داشته نیازمند توجه دولت سیزدهم هستند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که صبح امروز سه شنبه در سفر یکروزه به صورت زمینی از استان خراسان شمالی وارد گلستان شد و پس از حضور در شهر علی‌آبادکتول و بازدید از چند طرح عمرانی آموزش و پرورش این شهر، با دانش آموزان نخبه استان در گرگان دیدار و گفت و گو و در شورای آموزش و پرورش و شورای عالی اداری استان شرکت کرد.

گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این شمار در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری