اصفهان با کمبود شدید نیروی کار ماهر مواجه است


اصفهان با کمبود شدید نیروی کار ماهر مواجه است

اصفهان- ایرنا دبیر کارگروه اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با وجودی که آمار 220 هزار بیکار در اصفهان داده‌ می‌شود اما کمبود شدید نیروی کار در استان به یک معضل مبدل شده است و امروز روی بیلبورد تمامی شهرک‌های صنعتی اصفهان  استخدام نیروی کار نصب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی شب سه شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: امروز در اصفهان بیکار نداریم بلکه بیشتر افراد فاقد مهارت داریم که باید آنها را به یک مهارت مجهز و اقدام به استخدام آنها کرد.

وی با بیان اینکه بدنبال افزایش ۵۷ درصد حقوق کارگران کمترین میزان تعدیل نیرو را امسال نسبت به سال گذشته داشتیم، گفت: از ۲۲۰ هزار بیکار برای ۳۶ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

دبیر کارگروه اقتصادی استانداری اصفهان اعلام کرد: به منظور افزایش بهره‌وری و جلوگیری از سوء استفاده‌های اجتماعی همچون ایجاد مزارع غیرقانونی رمز ارز و انبار احتکار کالا، سازمان صمت، جهادکشاورزی و فرمانداران استان موکلف به شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل شده کردند و به صورت فصلی آن را در اختیار کارگروه اقتصادی استانداری قرار بدهند.

محمدرضا قاسمی ادامه داد: در تمام قراردادهای واگذاری و اجاره به شرط تملیک اراضی دولتی استان مربوط به عودت زمین در صورت عدم بهره‌برداری کامل در موعد مقرر زمان دادیم.

وی ادامه داد: مشکلاتی که امروز در حوزه صنعت داریم اگر به موقع تمهیدات برای آن دیده نشود، آسیب‌های زیادی بر جای خواهد گذاشت.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با طرح این سوال که چرا ما نمی‌توانیم اشتغال موثر را در استان اصفهان ایجاد کنیم، گفت: پرداختن به آموزش دوگانه و آموزش کارگر ماهر و ایجاد بستر برای پرورش کارگران متبحر باید به عنوان یک اصل به آن پرداخته شود.

پروین صالحی ترک خاک ایران از سوی کارگران ماهر و پزشکان، پرستاران متبحر، آینده ایران را با چالش جدی مواجه می‌کند، گفت: باید از جامعه نخبگان برای حل این مشکل کمک گرفت و هرچه زودتر چاره‌ای اندیشید.

به گزارش ایرنا، نخستین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اصفهان با حضور دستگاه‌های مختلف اقتصادی دولتی و خصوصی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر